Ångrar mig
Jag gjorde en medicinsk abort i vecka 11+4 igår och nu ångrar jag mig nåt så fruktansvärt!
När vi plussade för ca 1.5 månad sedan så blev både jag och min sambo överlyckliga, vi ville verkligen ha ett gemensamt barn och det fanns inga tvivel om att behålla.
Men efter någon vecka så började jag ändå känna viss tvivel eftersom vi haft det ganska kämpigt på sista tiden med bland annat bråk och att jag blev sjukskriven för utmattning.
Till en början när jag tog upp mina tvivel med sambon så försökta han övertyga mig att vi kommer klara det men på slutet så tyckte även han att det kanske inte var bästa läget för ett barn så vi beslutade oss för abort.
Det var jättejobbigt redan när vi tog beslutet om abort men jag trodde ändå att vi gjort rätt val.
Jag grät och hade mycket ångest fram tills dagen för abort men trodde som sagt att det var rätt val. Även samma dag som aborten gjorts så trodde jag att vi gjort rätt.. Men nu en dag senare så vaknade jag med sådan ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Jag ångrar mig nåt så fruktansvärt och önskar så mycket att jag kunde vrida tillbaks tiden.
Jag känner mig så tom, som att det inte finns något bra kvar med mig. Jag klarar inte av att se på mig själv utan kläder för det enda jag tänker på är att jag inte kommer få se min mage växa.
Det är som att allt har förlorat sin mening och jag kan verkligen inte se hur jag ska komma över det här..
Om jag bara kunde vrida tillbaks tiden så hade jag aldrig gjort det här valet.
Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget egentligen..men om ni som läser här funderar över abort så fundera en extra gång. Man kan ångra en abort men man ångrar aldrig ett barn.