Nyblivna föräldrar funderar på abort
Vi har en 9-månaders bebis och har just fått reda på att vi (oplanerat) är gravida igen. Jag hade en problematisk förlossning med lång läkningstid och första tiden med sonen har varit tuff med kolik mm. Första känslan för både mig och min man var ?nej, vi är inte redo?. Vi funderar nu på att avbryta graviditeten (som nog är i v 5-6). Jag trodde aldrig att jag skulle överväga en abort, men nu gör vi det. Vi vill ha ett syskon till sonen, men känner att det är helt fel tid. Vi vet att många får barn tätt, men vi känner att vi gärna vill ge vår son lite egentid först innan han blir storebror. Jag vill också känna att kroppen har läkt ordentligt, att vi landat som familj och känna suget efter att bli gravid igen. Är det någon annan som är/har varit i samma situation och vill dela med sig av sina tankar?
Obs! Jag vill inte att denna tråd blir en diskussion för eller emot abort generellt (för det är inte frågan om det) och tänk er för innan ni postar inlägg - det är ett oerhört svårt beslut att fatta för alla som gått igenom det. Jag vore dock väldigt tacksam om någon med personliga erfarenheter vill dela med sig.