• Ess

Vuxet stuvbarn beteende

Anonym (Irriterad) skrev 2019-06-15 13:26:53 följande:
    Hjälper inte, provat sen några år tillbaka. Människan ger sig liksom aldrig. Det är en fixide att hen ska bara få låna den varenda gång. 
    Men det är bara att vidhålla ditt nej och hänvisa till att barnet får köra sin egen bil.
  • Ess
    Anonym (Irriterad) skrev 2019-06-16 12:19:21 följande:
    Tips på hur man kan ignorera en som säkerligen ser tydliga tecken på att man ogärna lånar ut bilen men fortsätter att fråga varje gång hen kommer? När man ibland säger nej fast man inte själv ska någonstans. Hur kan man få en 23-åring att förstå att vi lånar ut bilen när vi vill men vill inte bli tillfrågade hela tiden? Vid närmare eftertanke så är det ju min sambo som är problemet och inte hen. Hade det varit mitt barn hade jag gjort klart för hen vad som gäller. Tycker vi har pratat om det men hen fortsätter ändå. Det är DET som är problemet. 
    Vem är envisast du eller hen?
    Antingen säger du bara ett kort nej första gången och nonchalerar sen. Annars så bara säger du ett kort NEJ varje gång hen frågar.
  • Ess
    möjligt skrev 2019-06-16 15:54:39 följande:
    Hjälper ju Dock föga om (den andre ) ägare till bilen inte själv har någon anledning att inte låna ut?

Hade det varit TS bil så är det klart hon kan säga nej helt utan anledning, men att hon säger nej åt någon som säger Ja blir ju inte så effektivt?
    Jag hade lagt undan bilnycklarna och sagt åt honom att den ungen kommer aldrig att köra vår bil.

• Ess
    möjligt skrev 2019-06-16 20:26:53 följande:
    Även om det som i det här fallet inte var din bil? Utan defacto din sambos bil?
    Är det vår gemensamma bil så har jag samma rätt att bestämma över den som han har. Annars hade jag kört med samma attityd mot honom gällande boendet som ts har betalt.
Svar på tråden Vuxet stuvbarn beteende