Vill ha syskon men tror jag har cancer
Jag har liknande historia. Har gått med cellförändringar i flera år och gjort täta kontroller som aldrig visat att jag behövt ta bort något av tappen. Sen försvann dem plötsligt, vid ett prov. Några månader senare fick jag massa mellanblödningar och kontaktblödningar, tog nytt cellprov-då var de tillbaka. Tid för kolposkopi och nu väntar jag på provsvar efter biopsi/kolposkopi. Har gått sju veckor. Gynekologen vill inte att jag blir gravid innan vi vet om proverna är bra ifall att det är nåt de måste ta bort. Det tar en himla tid och jag är ju 40 år så tiden att bli gravid på är ju inte evig. Så tråkigt. :(
Jag kan bara berätta det jag har frågat min gynekolog om. Hon har sagt att cellförändringar kan vara helt ofarliga även om man har kontaktblödningar och mellanblödningar. Det i sig behöver inte betyda att det är allvarligare förändringar, vilket ändå gav mig lite hopp om att det kanske är okej.
De kan dock inte se graden av förändringar på ett vanligt cellprov utan de måste ha en bit av livmodertappen och analysera den för att säkert veta graden av förändringarna.