• Barnlängtan31år

IVF maj 2019

Söderlund skrev 2019-05-24 12:21:05 följande:

Hej alla!

Vi håller på med vår första IVF just nu. Var på första ultraljudet igår på dag 6, hade 4 blåsor på höger äggstock och 6-7 på vänster. Dock var bara 2 av dem större än 10 mm vilket tydligen är vad som räknas ???? Så jag fick höja dosen lite från igår, från 200 till 225 enheter Bemfola. Hoppas att de andra ska komma ikapp!! Nytt ultraljud måndag.

Mår ganska bra fysiskt och har inga problem med sprutorna, däremot är jag lite av ett nervvrak psykiskt, den här processen har tagit så hårt på mig ????

Är ju ganska tidigt fortfarande, så det finns ju goda chanser till tillräckligt stora folliklar.

Ja, det är en tuff process detta. Hoppas ultraljudet på måndag går bra!
  • Barnlängtan31år
    Söderlund skrev 2019-05-24 16:31:29 följande:

Ja jag hoppas det! Preliminärt äggplock onsdag till veckan men jag har fått utskrivet några fler sprutor så det kanske förskjuts någon dag.. hur går det för dig?

Hoppas ni får flera fina ägg! :)

Vi väntar på vår första insättning. Jag gjorde äggplock den 1:e april men då totalfrys efter långtidsodling på grund av att det fanns risk för överstimulering. Så det är och har varit en lång väntan :) Nu hoppas vi på FET i början av juni. Inväntar ÄL.
  • Barnlängtan31år
    zey skrev 2019-05-24 19:43:58 följande:

JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!

Åh, vad härligt! Stort grattis :)
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-05-28 22:10:27 följande:

Äggplock imorgon klockan 8. Tredje gången gillt nu, snälla.. Sist fick vi ut 9 totalt, som blev 3 till frysen efter en färskåterföring. Håller tummarna för ett liknande resultat sett i mängd men såklart att något av dem leder till ett plus efter all denna tid.

Hur gick det för er? Hoppas det gick bra!!
  • Barnlängtan31år
    Mudcakemonster skrev 2019-05-28 22:52:53 följande:

Tog ett test i mina sorger över att mensen börjat i måndags. Och vad är detta?! Ser ni nåt?

Hade inte hållit mig så länge så urinet var inte starkt..

Svårt att se! Tog nått test imorse? Hoppas!!
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-05-29 17:06:33 följande:

Har du fått utslag på ägglossningstesterna än föresten??

Usch, vad jobbigt!

Tur att de bara ringde och ändrade tiden då! :) Hoppas verkligen du får sätta in en och få några fler till frysen! :)

Ja, jag fick utslag igår, så nu blir det äntligen insättning! Har fått tid på måndag vid kl 13. Nervös!! Usch, kommer bli tufft att ruva. Mycket oro, förväntningar, spänning och negativa tankar!

Vi håller tummarna för oss båda!! :)
  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-05-29 17:36:58 följande:

Hoppar in i denna tråd..

Har gjort 2 ivf, 2008 och 2014. Blev gravid direkt på båda, 2 dagars odling. Första blev det bara ett embryo (blev min dotter) och 2014 (blev min son) blev det 2 till frysen också. I våras gjorde vi FET på de två blastocysterna i frysen. Den första blev en graviditet men slutade i MA v7 (hinnsäck utan foster) och det andra klarade inte tiningen.

Har varit totalknäckt under april, då detta eg var vår "sista" chans. Men min läkare på CvL gick med på en ny IVF trots min ålder, 44 år (född 75). Har nu genomgått korta protokollet med en rätt hög dos Menopur. Vid första VUL såg det sådär ut kanske 5 äggblåsor som skulle kunna mogna. Man höjde då dosen och vid andra VUL hade det växt till sig så det såg ut som att de fem faktiskt kunde bli ngt. Idag var det äggplock och jag har varit mkt nervös. I min ålder kan man inte räkna med att få ut ägg ur alla blåsor. Men det gick så bra det kunde..de fick ut 7 ägg vilket de säger är bra för min ålder.

Nu är jag nervös inför morgondagen då de ska ringa och berätta hur många som blivit befruktade. Min dröm är att det blir återföring på fredag.

Lycka till!!
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-05-30 12:10:52 följande:

Plocket klart! Gyn tömde ca 20 folliklar, blev jätteförvånad eftersom jag "bara" hade 12 potentiella i måndags. Tog inte ut något i förskott och det hela slutade med sju ägg (kul att vi fick lika många LLW). Känns bra, lägger inte så mycket värdering i antal så jag är glad :) Hoppas att det är bra kvalitet bara. Sjukt nervigt för hur det går med befruktningen, de ringer imorgon.

Det hela blev en bra upplevelse. Jättegullig personal och bra lugnande ;) Hade ordentlig mensvärk men när det var dags att ta sig hem så kände jag mig fit och vi skippade taxi och tog en promenad. Nu ska jag slappa resten av dagen! :)

Skönt att det gick bra :)

Vet att jag blev besviken att de ?bara? (vilket verkligen inte är bara) fick ut 12 ägg när jag gjorde plocket, för hade ju risk för överstimulering och de hade sett typ 25 folliklar på mitt första VUL. Men sen kändes det bra, men blev lite snopen eftersom det skulle bli totalfrys.

Hoppas ni får många befruktade :)
  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-05-30 13:34:40 följande:

I går var det äggplock, av 8 folliklar blev det 7st ägg, och i morse ringde kliniken och berättade att 6 av 7 var tillräckligt mogna för befruktning och av de sex har 4 st blivit befruktade ( ISCI). I morgon planerat återförande på EM...

Skönt att 4 st blev befruktade :) Stort lycka till imorgon!
Svar på tråden IVF maj 2019