Fler som planerar att försöka med syskon till sommaren?
Vi har inte börjat försöka än men "skyddar" oss endast med avbrutet samlag. Hade som mensvärk både ons och tors och bim igår. Men ingen mens i sikte här.
Vi har inte börjat försöka än men "skyddar" oss endast med avbrutet samlag. Hade som mensvärk både ons och tors och bim igår. Men ingen mens i sikte här.
Den 29/5. Ska försöka att hålla mig att inte testa innsn dess. Har du tänkt ta nåt test nu ?
Jag har BIM i början av veckan nu som kommer. Var på Apoteket idag och köpte CB Digitalt test med veckoindikator. På måndag morgon ska vi testa, lite nervöst... TÄNK om det är positivt!
Jag slutade amma i december och har sedan januari mer eller mindre inte haft någon mjölk kvar alls och inte en enda känsla i brösten.
Nu senaste dagarna har det pirrat till i mjölkgångarna ett par gånger... Säkert bara en ren tillfällighet, men man hoppas ju på att det är ett extremt tidigt gravidsymptom :)
Spännande! Du får uppdatera oss sen:). Har du räknat ut vad ditt bf skulle bli?
Testet var negativt så är inte gravid iallafall. Undra var mensen håller hus :s
Nu är det nervöst. Ska ta test om en stund. Min man behöver bara vakna till liv först eftersom vi vill göra det tillsammans.
Uppdaterar senare!
Inte gravid
Känns bra ändå. Nu har jag ytterligare tid mig att förbereda kroppen på en ny graviditet :)
Ja precis.
Vi laddar om och ser fram emot nästa äl.
Igår flyttade vi dottern till eget rum. Så nu blir det också enklare att hålla verkstaden igång, haha!
Jag vill så gärna ha ett syskon till våran ettåring. Dock så vill maken vänta ett tag, men tiden finns inte riktigt på min sida (har väldigt svårt att bli gravid och behålla fostret). Men vi har pratat mycket om det där och förmodligen ska vi börja försöka i juli, augusti nån gång! :) Ser väldigt mycket fram emot det! Och hoppas på att inte behöva försöka flera år igen..
Jag har fortfarande ont i ryggen/svanken efter förra graviditeten. Under förlossningen fick jag MEGAont! Så i juni ska jag börja med sjukgymnastik och akupunktur. Måste verkligen träna upp musklerna igen så att kroppen orkar bära en till graviditet.
Sen har jag dragit ner på kaffet och snuset. Ska vara helt snusfri i början av juni.
Tar också järntabletter, C-vitamin, D-vitamin (ska sluta med den nu när solen tittar fram mer) och folsyra.
Härliga förberedelser!! :D
Jag plussade med digitalt igår på BIM-3! Så glad :) Så det blev med andra ord lite innan sommaren. BF i början av februari 2020!
Då kan vi peppa varandra! ;D
Jag hade annars en väldigt bra första graviditet. Bara vanliga krämpor och ilningar. Men jag tror att jag kommer få riktigt ont i ryggen vid nästa graviditet, så då vill jag vara förberedd.
Jag hoppar in här. Har en dotter född 07 och försökt med syskon sen december 18 (men med en annan man). Blev gravid direkt men tyvärr ma i vecka 11. Så efter det har vi haft två försök som inte lyckats. Fick mens igår. Nytt försök i juni. Äter folsyra sedan ett år.