Rädsla att föda stort barn
Kan inte annat än att hoppas att det är så .. fick göra ett tul nu i torsdags och tyvärr Köndes jag inte alls att det hjälpte trots att det visade bättre än senast. Läkaren som gör tul säger medans hon kikar att hon ser att det är ett större barn och att det gör allting svårare samt att hon ser med en gång att uppskattningen inte kommer bli bra pga. Hur bebis ligger då det är en massa skuggor från skelettet som gör att man inte ser riktigt vart bebis börjar och slutar. Vilket innebär att hon egentligen gissade på måtten. Så trots att det visade 8,7%+ istället för mer så kan jag ändå inte känna mig lugn eftersom hon sa detta utan snarare att det kommer bli ännu svårare för mig att få min Bm att lyssna på mig nu då hon kommer hänvisa till tul och att det såg bra ut.. just nu känns de som att mitt hopp är att hon har gissat extremt bra och/eller att min bebis kommer tidigare
Är nu gravid med 3:an och oroar mig inte alls för storleken!
Jag hoppas att du ändå kan finna något slags lugn i din situation. Det kommer nog gå finfint
P.s. ett husmorsknep för att starta igång förlossningen lite tidigare själv är jättenattljusolja. Svägerskan är bombsäker på att det fick igång hennes förlossning tidigare