• Dalia94

Rädsla att föda stort barn

Går runt med samma rädsla, jag vägde 4440 gram när jag föddes på BF dagen och kvinnor i min släkt föder ganska stora barn.

Jag själv födde min första dotter på bf+6 med en vikt på 3716 gram och 51cm vilket ju är helt normalt men dom säger att barn nummer 2 brukar bli större så jag är livrädd att få klämma ut en tjock och lång denna gång.. tänker på det hela tiden och är bara i vecka 14

• Dalia94
    Matildalinea skrev 2019-04-23 18:05:09 följande:

Skönt att man inte är ensam.. hade du samma rädsla under första graviditeten ? Hur gjorde du i så fall för att hantera den och hjälpte din bm till med något ?

Ja jag hade samma rädsla med första barnet, min barnmorska lyssnade på vad jag sa och under ett besök när vi skulle känna om huvudet låg nedåt så passade hon på att klämma lite på magen för att känna bebisen och sa att det kändes som ett helt normalstort barn vilket lugnade mig en hel del.

Men kan säga att dom dagarna jag gick över tiden var rent ut sagt panik då jag fick för mig att hon la på sig jätte mycket i vikt där inne
  • Dalia94
    sverre88 skrev 2019-04-23 19:00:27 följande:

Det är fascinerande att ni är rädda för att föda jättebebisar, men ändå envisas ni med att skaffa barn med snubbar som är 2 meter långa:)

Min dotters pappa var 168cm lång men stor vid födseln så ta din dumma kommentar härifrån
Svar på tråden Rädsla att föda stort barn