• 88Sandy

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Malin 209 skrev 2019-04-26 12:58:23 följande:

Hej tjejer och trevlig fredag! ??

Här är en till som hoppas, hade ÄL den 14/15 april och låg av en lycklig slump precis dagarna innan, så hoppas ju verkligen att det tog sig.

Är också 29(fyller 30 i höst) men har två små virvelvindar sedan innan och detta blir då tredje barnet. :)

Undrar lite hur ni räknar när ni säger "ÄL+11" typ, räknar ni då från första dagen på ägglossningen och sedan dagar framåt, eller är det efter att ÄL är slut och sen plussar man på dagar?

Har inte kollat upp ägglossning vid tidigare graviditeter, så trots tredje gången gilt så är man fortfarande ny på vissa delar! ;)

Vad roligt, entill som hade äl typ 14e/15e:) Jag är 30 och dethär är första försöket för oss.

Jag räknar från den dagen appen räknat ut åt mig att jag hade äl (14e), även om jag hade känningar ett par dagar efter också. Sen om det är rätt vet jag inte:)
  • 88Sandy
    Malin 209 skrev 2019-04-26 15:59:18 följande:

Håller med om att det är skoj att vara fler i relativt samma situation, man kan ju ventilera här om sånt som sambon/mannen antagligen är trött på att höra eller kanske inte ens förstår. :)

Har du några känningar än eller går du bara på BIM den här gången?

Haha! Ja, sambon är nog glad att få lite "avlastning" från mitt tugg.

Nä, inte så mycket känningar ännu. Jag har bara att det som sticker(?) långt ner på magen till och från, vilket jag inte brukar ha innan mens. Men skulle lika gärna kunna vara inbillning också:p

Jag har ovanligt lite pms tycker jag så jag hoppas det är ett bra tecken haha. Har du några symtom ännu?:)
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!