Inlägg från: Anonym (EvaP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

molly50 skrev 2019-04-14 11:31:28 följande:

Men om barnen är i övre tonåren så borde de väl kunna klara sig själva om hon nu måste åka på kryssning.

Om de inte skulle fixa det så får hon väl ordna så de får koma till hennes föräldrar eller så.

Hon kan ju inte bara ta för givet att ni ska ställa upp i vått och torrt. Framförallt inte när hon inte gör det själv.

Jag tycker det också men de vill inte vara ensamma hemma och deras mamma tycker att de får sova ensamma efter studenten.

Hon kan absolut fråga sina föräldrar eller så får hon väl anlita en jämnårig nanny som barnvaktar? : D
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Bröllop) skrev 2019-04-14 12:29:54 följande:

Det hade varit okej om hon var er vän och du faktiskt tyckte om henne. När det inte är så så är det inte okej alls. Du bestämmer vem ska komma. Blir det "dumt" nu är det de stora barnens fel de har bjudit in henne utan att fråga dig. Tycker de kan säga att hon inte får komma....de gjorde fel helt enkelt. Det är inte deras sak att bjuda in....grr.

Hade vi haft en fin relation så visst men det kommer inte hända.

Jag tänker inte lägga mer energi på det den biten faktiskt.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-14 14:21:53 följande:

Det där är ju faktiskt något som en god förälder skulle ta hand om. Det finns en alldeles för stor flathet kring att barn ska tänka att man är en elak häxa. Det är som att det ska finnas en förståelse för att barn tycker att pappas flickvän är en häxa. Inte för att man kan hindra dom från att tycka vad de tycker men alla som finns runtomkring borde inte ha så stor acceptans för att det är så. 

Sen håller jag med om att det inte spelar någon roll vad man gör och det är lika bra att skita i ifall de tycker att man är en häxa men att barn ska stå helt oemotsagda av omgivningen är fel. Det är inget som omgivningen tyst ska acceptera, de borde åtminstone ifrågasätta barnen så att de får tänka efter lite till om det verkligen var ett rättvist omdöme.

Jag håller med dig och jag vet att min karl skulle säga ifrån ifall de baktalade mig inför honom men efter alla år av att jag anpassat mig och varit helt undergiven dem så skiter jag numera fullkomligt i vad de tycker om mig. Hata mig bäst ni vill känner jag, det är så skönt att gå från att vara ledsen till att bli helt avtrubbad.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-14 16:34:57 följande:

Det är deras förlust och det är deras egna föräldrar som har brustit i att inte lära dem att förstå bätrre.

Håller med dig!

Jag kan bli irriterad på sambons flathet och har frågat honom ifall han tycker att det är schysst att skicka ut sina barn ut i vuxenlivet helt verklighetsfrånvända?

Det kommer väl visa sig i framtiden hur det kommer gå.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-14 17:01:41 följande:

Det låter som att de är lite curlade. 

Om de är i övre tonåren så borde de klara av det.

Ja,precis. Eller så får mamman stanna hemma. 

Inte så lite heller men jag håller med dig. Herregud vilken skillnad mot när en annan var ung.

Klart de klarar av det och en är dessutom myndig men eftersom att hon vill göra sig extremt viktig och behålla lite kontroll över min sambo så måste hon göra barnen yngre än vad de är.

Nu lät jag sur och bitter men har haft en sån dag idag, känt mig skitsur över mångt och mycket.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Psss) skrev 2019-04-14 21:38:00 följande:

Låter ju bra men kom han fram till det själv eller var det du som fick påminna honom och säga "men du kan ju inte ta stora barnen i påsk och hjälpa ditt för du skulle ju ha egentid med vårat barn"? För kom han inte fram till det själv utan det var du som fick påminna så har han ju fortfarande inte lärt sig nåt.

Han behöver påminnas hela tiden och det driver mig till vansinne.

Han tänker ju att barnen är såpass stora så är dem hos oss så gör det ingen skillnad utan de är bara där. Men han är förälder och går runt med små goggles på så han märker inte hur mycket tid och uppmärksamhet som båda kräver av honom där vår yngsta för kaksmulor.

Nu har väl jag tjafsat ner honom så han har väl blivit tvungen att förstå att denna påsk är helig för vår familj och för vår yngsta.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-15 20:37:52 följande:

Men hon måste ju förstå att hon inte hjälper barnen med det här. Tvärtom.

Jag förstår att du blir irriterad. Det hade nog vem som helst blivit i din situation.

Framförallt om man dessutom har en karl som inte vågar säga ifrån ordentligt.

Jag är som sagt på ett riktigt dåligt humör idag så ta det med i beaktning men personligen så tror jag faktiskt inte att hon bryr sig ett skit om det.

Jag har fått så jävla mycket skit från henne genom åren för att jag lärde hennes barn att tvätta och lärde upp de att göra vissa maträtter. Det klagade hon på så min analys är att hon bara bryr sig om sig själv och att jonglera med sitt mesiga ex d v s min sambo.

I
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-15 20:48:06 följande:

Jag förstår dig,som sagt.

Fast det är väl ändå hennes och din sambos sak att lära dem att klara sig så de inte får en chock när de kommer ut i vuxenlivet.

Det är inte ditt ansvar att fostra deras barn.

Det är ju en annan sak om du vill att de ska följa reglerna i ert hem.

Men det är ju skillnad på det och på att uppfostra.

Jag håller med och det där har jag lärt barnen när de frågat mig men annars har jag inte sagt nåt förutom om det här med bröllopet för det är att klampa in på min sfär o mitt liv.

Det blir säkert bra och ska se till att njuta av påskledigheten.

Hoppas du och alla andra som läser om mitt gnäll här också får det. :)
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-15 21:18:15 följande:

Hur vände hon på det så att hon ger dig skit för det?

Jag vet inte, svartsjuka kanske eller rädsla att tappa kontroll? Det här var nåt år sen o det var han som sa att hon ringt och sagt åt honom att det inte är okej att barnen ska tvätta sina kläder.

Blev först och främst irriterad på honom som inte stod upp för mig eftersom barnen själv bett mig om hjälp, sen lite besvikelse på barnen som jag kände gick och snackade skit. Alltså helt otroligt att vissa föräldrar d vs min sambo och ex tycker att det är helt ok att barnen övningskör o rattar bilar men tycker att tvättmaskinen är livsfarlig för de små liven. :)
  • Anonym (EvaP)
    Akidoki skrev 2019-04-16 13:07:20 följande:

Det kan ju vara svårt för ts att veta vad hon menar. Jag tror inte att du behöver hetsa upp dig över det. Vi vet ju inte hur samtalet mellan föräldrarna gick. Kanske var mamman orolig över om barnen helt får rå om sig själva, snarare än att hon var emot att de får lära sig tvätta.

Vi kan ju bara spekulera, och personligen tycker jag att det är ganska meningslöst. TS ser det ur sitt perspektiv färgat av hennes inställning till mamman.

Fast hur ofta ber man om källkritik och respons från motparten som trådstartaren diskuterar om i andra trådar här på forumet?

Hon sitter och insinuerar saker om mig och gubben på Facebook och jag letade upp detta forum för att jag behöver få snacka av mig lite utan att hänga ut specifika personer. Kan tycka att det är mer harmlöst faktiskt.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-16 11:49:52 följande:

Det låter ju helt sjukt. Att tvätta sina kläder är väl ändå något helt naturligt att lära sig.

Och har de dessutom bett om den hjälpen själva så är det väl inget som du ska ha skit för.

Eller menar hon att hon ska tvätta deras tvätt när de har flyttat hemifrån?

Ingen aning. Framtida partners är kanske de nya som får uppfostra? Jag får inte skit för sånt längre för har helt lagt ner den biten.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-16 13:30:19 följande:

Jag menade inte att du skulle berätta orsaken till att hon reagerade så utan mer vad det var hon sa. Jag håller med Akidoki i att man bara kan spekulera ur din version. Det betyder inte att jag inte tror på det du säger, bara just det som jag säger att vi inte kan veta varför hon gör som hon gör. Personligen tycker jag att man kan ha förståelse för att det inte är så lätt att skilja sig, inte träffa sina barn varannan vecka och att det finns en annan kvinna som får spendera den tiden med dina barn.

Men helt klart att din man ska stå upp för dig, det är hans sak att medla mellan er alla. Förklara situationen för mamman att barnen faktiskt själva bad om hjälp och att du väljer själv hur du vill hjälpa. Du är ingen slav eller passopp. Alternativet är att du säger nej till att hjälpa barnen.

Han behöver också prata med barnen om vilka saker man bör prata med pappa om och vilka saker man bör prata med mamma om. Inte för att det är förbjudet att säga vad man vill men det är liksom lite meningslöst att prata om tvättningen hos pappan med sin mamma. 

Jag förstår precis vad du och Akidoki menar, jag läser själv väldigt mycket trådar där man känner att trådstartaren lämnar en väldigt fin version för egen del där man känner lite jaha men givetvis?

Det jag skriver är sant men så tror jag att mycket av det här hade kunnat undvikits ifall det inte handlat om att jag tidigare har varit så jävla följsam o undergiven. Har dessutom känt att hans ex har varit gränslös inom diagnosspektrumet så det har lite med det att göra också till att vi blir varandras motsatser.

Det här med tvätten diskuteras inte längre utan det får han ta. Det som blev droppen för mig var det här med bröllopet, det var att gå över gränsen och därför allt rann över.
  • Anonym (EvaP)
    viseversa skrev 2019-04-16 16:28:12 följande:

Du tar tillbaka inbjudan såklart. Det är inte barnen som ska bjuda till ert bröllop. Säg till sillmjölken du lever med att han tar tillbaka inbjudan eller inget bröllop. 

Det här med bröllopet är inställt fram tills att bruden själv är med och får planera det.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???