Inlägg från: Anonym (EvaP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Ess skrev 2019-04-02 17:02:26 följande:

Makens barn hade inte heller varken klippt navelsträngen eller revolterat i slutet av tonåren. Men mamma var ändå definitivt inte speciellt häftig, mer pinsam. Man såg på dem hur de skämdes när hon drog igång nåt tjafs bara för att hon skulle bråka om nåt.

Fixa en kille som kan va dörrvakt och stoppa henne direkt innan hon kommer in. En som är tillräckligt stor för att kunna bära iväg henne om hon vägrar gå därifrån.

Jag förstår inte varför man vill va med på exets dop och bröllop, i alla fall inte om man inte har en bra relation mellan alla inblandade.

Skulle det bli outhärdligt pinsamt så skulle den ena kanske skämmas fast båda är väldigt tystlåtna och har svårt att se nån utav dem säga ifrån.

Dörrvakt och liknande hade funkat bra i en komedifilm i temat men i verkligheten blir det bara patetiskt att arrangera nåt sånt bara för en människas räkning. Då skulle väl jag klassas som minst lika galen som hon är. Är ingen sensationslysten person så det blir ett blankt nej om vi nån gång gifter oss. Det har gått så många år nu så det börjar bli infekterat, hon är en energi som jag inte vill ha omkring mig.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (anna) skrev 2019-04-02 18:34:15 följande:

Hm. Jag ser mitt ex, och min mans ex, som en förlängning av vår familj. De är inte med på precis alla högtider, men på många. Vi har alla en god relation. Något annat känns främmande, vi är ju alla vuxna människor (55+) och kan skilja på vän, partner, bonusförälder, biologisk förälder o.s.v., så har aldrig upplevt att det varit några problem för någon av de inblandade. För barnen (de som inte är gemensamma) är det förstås särskilt trevligt att kunna ha båda föräldrarna med. De är vuxna nu, men jag tror att det är lika viktigt för dem nu som när de var yngre. Förutsättningen är ju att man kommer överens och att alla är vettiga personer. Hade mitt ex eller min mans ex varit dåliga människor så hade vi ju inte orkat umgås med dem. 

Visst vore det optimalt men inte till vilket pris som helst.

Barn mår givetvis bra om alla vuxna kan föra sig civiliserat men barn behöver också få lära sig verkligheten. Kan tycka att min sambo borde säga att han inte har lust att bjuda in deras mamma just av rädsla för att hon vill provocera och tjafsa. Att bara låtsas som att det regnar gör saker och ting bara värre.
  • Anonym (EvaP)
    Ess skrev 2019-04-03 08:33:19 följande:

Personen kan inte förstöra hela festen om man inte själv bryr sig. Ser man hela festen som förstörd för att en person gör bort sig, så får man nog se över sin självkänsla lite.

Kan garantera att alla som sitter där tycker hon är pinsam som bär sig åt på det viset, och garanterat ingen tror på hennes dravel. Det är bara att nonchalera fanskapet och skita i hennes tal och vända sig bort och prata om annat istället.

Fast skulle hon komma så skulle alla undra va fasen jag håller på med. Sen så tror jag inte att man mår bättre av att lägga energi på att ha människor som inte vill en väl omkring sig.
  • Anonym (EvaP)
    lunchen skrev 2019-04-03 17:48:38 följande:

Eller så ska de vuxna lära sig att bete sig som vuxna och inte tjuriga gnälliga barn.

'TS har ju redan förbjudit barnen att fira jul med sina föräldrar. Barnen har en nära relation till sin mamma, kanske DE vill ha henne där. DE kanske inte gillar TS och tycker det är jobbigt att pappan gifter sig med denna agressiva kvinna.

TS verkar liksom vilja blunda för att hennes karl haft ett liv innan henne. Nu är det bara hon som existerar, barnen från tidigare förhållande ska hennes karl glömma bort att det finns.

Nu antar du bara en massa dåliga saker om det där om julen. Barnen själva ville ha varannat år hos pappan och varannat år hos mamma och främst för att hans barn älskar att fira jul hos mina föräldrar för att där får de åka snöskoter och rida. Vissa år har dem velat följt med det år de skulle firat med sin mamma och det är självvalt. Skulle exet följa med upp dit också då menar du?
  • Anonym (EvaP)
    lunchen skrev 2019-04-03 16:29:23 följande:

Du låter så aggro mot henne och vi har bara din sida på berättelsen. Undrar om det inte är dig det är fel på.

Varför inte bara umgås som den mixfamilj ni nu är. Det är ju uppenbarligen bara du som stör dig. Alla andra verkar trivas med att umgås.

Min sambo orkar inte heller med henne och han är lagom trött på att hans familj och vänner frågar om vad hon håller på med (hon krigar på sociala medier). Han vill inte säga nåt för han vill inte såra barnen.

Du resonerar väldigt konstigt tycker jag. Du skulle alltså vilja umgås med folk som baktalar dig offentligt? Eller du kanske tycker att man som mamma får bete sig hur som helst? Hade du umgåtts med din ex man eller fru om denne kallade dig för elaka saker på Facebook och Instagram?
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-04-04 10:14:55 följande:

Ert förhållande lär ju ha pågått ett par år eftersom ni har ett gemensamt förskolebarn.

Det har varit såhär ända sedan ni träffades ändå blir du förvånad nu?

Du har valt att fortsätta denna relation och accepterat att hans ex är med på alla firanden.

Så släpp det och låt henne sitta där med sina ungar så blir det lugn och ro istället för bråk och tjafs.

Det var inte så när vi träffades. Det började spåra ur när jag var höggravid och hennes relation gick i kras.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-04-07 13:19:04 följande:

I din egen ts skrev du att det alltid varit så.

Att hon har varit med från början skrev jag. Hon har alltid varit utåtagerande och kanske lite halvgalen men det riktades mot mig och gubben på ett aggressivt sätt när hennes relation gick i stöpet.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-13 19:22:46 följande:

Sjukt. Vad fan är det med dessa jävla ex. Jag har själv inte skilt mig från barnens far, ännu, men man undrar ju va det är som framkallar dessa idiotier? Jag och sambon har just bråkat om hans ex och han vill inte ens se det idag, vad hon gjorde då. Men har man blivit utsatt för något när man var höggravid så glömmer man inte. Sen att vi ändå hade en bra förlossning och att allt gick bra, men inte fan var det tack vare henne. Okej, om det bara hade varit vi som bett henne, men hon kräver att vi ställer upp för henne hela tiden.

Glömmer gör man aldrig och risken är stor att man blir bitter på köpet.

Om mannen inte ens skyddar sin nyförlösta kvinna mot svartsjuka ex så är risken stor att han aldrig kommer göra det. I det läget är man så skör och i såna lägen behöver man verkligen stöd, får man inte det så tappar man tilliten.

Din partner får precis som min bli bättre på att säga ifrån.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (styvförälder) skrev 2019-04-14 10:28:56 följande:

TS vad har ni kommit fram till du och din sambo angående bröllopet?

Har ni ändrat förutsättningarna?

Du skrev om att kanske skjuta upp bröllopet, åka till Las Vegas osv.

Har ni/du ni pratat med sambons barn att dom får ta tillbaka mammans inbjudan till ert bröllop eller vad har hänt?

Har hans barn kunnat inse att dom inte kan bjuda in sin mamma till er bröllop?

Har din sambo förstått hur du känner inför allt eller tar han fortfarande inte det?

Vi har sagt att vi skjuter upp planerna till längre fram och inget datum är satt.

Har varit väldigt arg på hans barn och har sagt åt båda två att aldrig göra om nåt liknande. Insett att dem gjort fel tror jag inte utan jag är en elak häxa antagligen. Nu gör inte det mig nåt för att vara pappas kvinna är lika med ?damn if you do damn if you don?t?. Otacksam roll hur du än vrider röven till, jag koncentrerar mig på vårt lilla barn och alla andra kan göra som de vill.

Min karl har blivit lite bättre faktiskt sista veckorna, han har iallafall börjat gränsa lite där det behövs och det är alltid nåt.

Hans ex då? Som vanligt så vill hon i sista sekund åka på kryssning i påsk när hon ska ha barnen men det får hon lösa själv nu under sin vecka. Han har lovat vår yngsta lite egentid för första gången någonsin under hennes livstid så det löftetfår han hålla.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (styvförälder) skrev 2019-04-14 10:59:45 följande:

Vad bra att sambon börjar att förstå och sätta lite gränser.

Jättebra att han tillbringar egentid med er dotter, det är hon väl värd.

Ja exet får fixa någon själv som kan se till tonårsbarnen om hon vill åka på kryssning i påsk, det är ju inte något livsviktigt och då ska inte ni behöva ändra planer, nu får er dotter umgås ordentligt själv med sin pappa.

Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???