Anonym (EvaP) skrev 2019-04-16 21:46:37 följande:
Jag förstår precis vad du och Akidoki menar, jag läser själv väldigt mycket trådar där man känner att trådstartaren lämnar en väldigt fin version för egen del där man känner lite jaha men givetvis?
Det jag skriver är sant men så tror jag att mycket av det här hade kunnat undvikits ifall det inte handlat om att jag tidigare har varit så jävla följsam o undergiven. Har dessutom känt att hans ex har varit gränslös inom diagnosspektrumet så det har lite med det att göra också till att vi blir varandras motsatser.
Det här med tvätten diskuteras inte längre utan det får han ta. Det som blev droppen för mig var det här med bröllopet, det var att gå över gränsen och därför allt rann över.
Jag tänker inte bara på att vissa trådar känns vinklade till fina versioner, jag tänker mer på att du och jag, till exempel, ser saker ur vårt perspektiv, med alla de problem som du och jag står ut med, följsamma, försöker vara snälla som de kvinnor vi är som kommer in i barnens liv, och sen blir man bara överkörd, inte ett uns av samma respekt tillbaka.
Men vi vet inte hur det är att skilja sig och ha våra barn varannan vecka, boende med en människa vi inte känner eller har valt.
Nu menar inte jag att det ursäktar vad hon har gjort eller vad min mans ex har gjort, men jag skulle bra gärna vilja veta hur de själva motiverar sina reaktioner. Så det var själva motiveringen jag var ute efter.
Min mans ex reste iväg och lämnade deras barn på heltid hos oss en längre tid för några år sen. En gång hade hon missförstått och trott att jag tvingat hans barn att barnvakta våra gemensamma barn fastän han var trött. Då skrev hon till min man att vi hade själva valt att skaffa våra barn och att vi skulle ta hand om dom själva.
Det är fascinerande att hon kunde skicka iväg ett sånt meddelande utan att tänka "vänta lite nu, jag kanske borde omformulera mig lite grann"...