Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 09:26:34 följande:
Hans känslor ligger hos mig men lojalitet? Nej den ligger hos barnen och blir då indirekt hos henne. Han vill nog helst av allt att hon ska försvinna ( han tycker att hon är en pinsam kärring ) men han är rädd över att hon ska vända barnen emot honom. Sen en stor mes måste jag säga för han tycker så himla mycket saker men vågar inte ta ett skit med sina barn eller henne.
Jag ska också säga att jag märkte att hon blev värre när hennes egna relation gick i kras, efter det så jagar hon oss ännu mer. Det tog slut för 100 år sen men hon äger min blivande man känns det som.
Vill du gifta dig med någon som låter sig vara ägd av sitt ex?
Han kanske gillar dig men nu så väljer han faktiskt sin ursprungligsfamilj framför dig och ert barn. Han väljer att hellre fira saker med ursprungsfamiljen än att fira med dig och ert barn. Han väljer att hellre såra dig än exet och väljer hellre hennes sällskap än ditt på viktiga tillfällen. Han var till och med beredd att välja hennes känslor framför dina på er bröllop.
Du kan skylla allt på exet, att hon är galen och tokig. Din sambo kan kalla henne galen (inför dig) hur mycket han vill. (kanke kallar han dig galen och svartsjuknär han är själv med exet?) Poängen är att det är din sambo som gör valet. Nu väljer han henne framför dig för ofta.
Om du gifter dig med honom nu så säger du samtidigt att du accepterar att leva som nummer 2 resten av livet.
Sätt ner foten och lägg skulden där den hör hemma. På din sambo!