• Anonym (ber)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Anonym (EvaP) skrev 2019-03-25 15:21:02 följande:
    Eller hur? Jag tycker personligen att det är sjukt fräckt av hans barn att göra så o först o främst är det så mesigt av min karl att aldrig säga nej.

Vi hade en gemensam gästlista men den har ovan nämnda skitit i.

Och människan har inte vett nog att tacka nej eller dubbelkolla med oss utan hon har glatt sagt att hon kommer till sina barn. Det är inte för att hon vill oss väl utan hon är väldigt nyfiken på allt vi gör.
    Berätta att du också bjudit ett ex eller nån kollega som han inte känner så får du se hur han reagerar. Antingen är han med på att vem som helst är välkommen oavsett eller så fattar han att det inte passar att bjuda utan att kolla av. 

Att exet är med på gemensamma barns högtider låter väl rimligt, men att hon ska vara med på era eller era barns högtider borde ju enbart vara om hon är en vän till er vilket hon inte verkar vara. 
  • Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-25 15:53:03 följande:
    Han är livrädd för sitt ex för man vet aldrig vad hon säger eller gör så det blir jag som får ta hans barn och bli den elaka häxan.
    Usch vad jag inte skulle vilja gifta mig med någon som inte vågar ta en konflikt varken med sitt ex eller prata med sina egna barn.

Har du tänkt igenom det här - för detta kan väl inte vara det enda tillfället när den här mannens tillkortakommanden ställer till det för dig och/eller hamnar på ditt bord att lösa?
  • Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 06:58:49 följande:
    Den gången så blev det också som så att hans barn bjöd in henne men efter den tillställningen där hon som sagt blev en snackis så fick jag nog. Har inte närvarat på gemensamma fester med henne närvarande efter det, vill han fira barnens födelsedagar med henne så har inte jag och vårat barn deltagit.

Det enda jag inte kommer undan ifrån är väl när hans barn tar studenten.
    Men hans barn kanske inte har behov eller önskemål att du ska vara med på deras högtider? Om du har känslan att de inte gillar dig så gör det väl inte dem något om du avstår från deras fester?
  • Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 09:32:57 följande:
    De ogillar inte mig men lojaliteten till mamma är betydligt större. Lider utav min och frånvaro gör dem inte, så länge presenterna ramlar in så verkar det inte som att nån far illa direkt.

Deras lilla syskon saknas däremot på vissa fester men pågrund av vad som skett förr så skyddar jag mitt barn från vissa människor.
    Att barnen har större lojalitet med sin mamma än med dig är ju verkligen inget konstigt. Så om vaken du eller de har behov av att fira högtider tillsammans så behöver ni ju inte göra det, eller att du är med på deras högtider. Presenter får ju deras pappa stå för, det är ju inte din sak, sen kan han skriva att det är från er båda för sakens skull.

Men att din mans ex ska komma på ditt och din mans eller ert barns högtider är ju bara mer än konstigt om ingen av er egentligen vill det.

Men det låter som att din man är en mespropp i alla sina relationer och du får sköta hans förehavanden. Inte helt ovanligt, men otroligt oattraktivt i mitt tycke i alla fall. 
  • Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 11:13:28 följande:
    Det är inget konstigt alls att barn är mer lojala mot sin förälder nej men jag syftade på lojalitet mot sin pappa.

Det är extremt oattraktivt med hans beteende o jag kan väl säga att jag inte blir mer sugen på honom när han mesar.
    Så är det ju tyvärr också ofta med mesiga pappor/män som inte tar ansvar varken känslomässigt eller på andra sätt i sina relationer. Om hans relation med barnen baseras på att han inte vågar säga ifrån samt köper sig fri med presenter så har nog barnen inte mycket äkta respekt för honom. De ser nog honom som en oväsentlig bifigur, vilket ju verkar vara det han reducerat sig själv till i alla sina relationer. 

Han vågar inte står upp för dig, vågar inte säga ifrån till exet, vågar inte prata allvar med sina barn. Är han vuxen i något avseende?
  • Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 14:42:19 följande:
    Det hade varit en raffinerad plan, hon sitter där själv o ingen dyker upp. :)

Jag älskar honom men vi har en hel del att jobba på. Sen är jag sur på hans barn och känner inte för att ha med dem heller längre. Nu är jag på dåligt humör så kommer väl lägga sig men luften har gått ur. Jag börjar fundera på att blåsa av allt och så åker vi själva eller med några vänner till LAS Vegas och gifter oss istället. Känner inte för konstiga energier på vårt bröllop.

Egoistiskt kanske men nån gång måste man få vara det också.

Ska prata med honom ikväll iallafall och se vad han tycker om mina planer.
    Det kan ju var en utmärkt plan. Det är inte säkert att hans barn ens har lust att komma på ert bröllop heller om de inte uppskattar bonuslivet.

Själv hade jag mer än gärna sluppit gå på pappas bröllop med hans nya fru. Och ännu mer gärna hade jag sluppit bjuda henne när jag själv gifte mig.

Gör som du och din blivande man vill, det är ni som ska gifta er, ni bestämmer hur ni vill ha det och vilka som ska bjudas.

• Anonym (ber)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-31 21:24:30 följande:
    Ja du, den har jag försökt med men det är som det är. Mina pengar läggs på vårt gemensamma, han lägger inte en krona på henne utan det lägger han på sina andra barn.

Fan va irriterad jag blir på mig själv när jag läser vad jag skriver.
    Men jösses vilken trist man att leva med. Bröllopet, exet och hans tidigare barn verkar ju vara det minsta problemet i er relation.
  • Anonym (ber)
    Ess skrev 2019-04-02 11:45:38 följande:
    Nja ganska många gifter sig mer än en gång.

För mig är bröllopet bara en juridisk grej, så jag hade njutit av uppvisningen.
    Du måste vara den märkligaste personen på hela FL, Ess, och det vill inte säga lite. Tänk den som fick tränga i ditt psyke..
  • Anonym (ber)
    Ess skrev 2019-04-02 16:46:53 följande:
    För att jag inte ser bröllop som något stort, utan något som jag helst undviker?
    Har enbart gift mig borgerligt utan egna vittnen ens, så var det klappat o klart sas.
    Men om du nu skulle ha en fest så skulle du inte ha något emot att låta någon förstöra hela festen för nöjet att se den personen göra bort sig? Det ligger iofs helt i linje med hur du framställer dig här på FL. Oerhört märklig.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???