Inlägg från: Anonym (mammatill2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mammatill2)

Gå ner i vikt med järnbrist som vego

Jag "led" utav samma. Efter mitt andra barn och järnet i botten mådde jag skit, åt två järn per dag (samt b12) men käkade också antidepressiva då de (och jag, trodde det var felet), ingen energi och gick upp mer än när jag var gravid!

Efter ca 2år gick jag till husläkaren (går på psykiatrin annars) och hon räddade mig. Tog mina värden igen och minns inte exakt vad mina järnvärden var men minns att ena låg på 95, dvs lågt, men inte lågt nog för att få annan hjälp än tabletter. (låg ännu längre efter andra barnet och fick intravenöst på BB) Men jag bröt ihop så vet inte om hon tyckte synd om mig.

Men då vi trodde att min rikliga mens var en bov i dramat så dealade vi fram att jag skulle sätta in en hormonspiral och så skulle jag få järn intravenöst. Mitt järnvärde sköt upp till 130 och ligger fortfarande där nu. Har inte haft mens på 7 månader och slutat med alla andra psyk mediciner. OCH inte vägt så här lite sen innan första barnet!

Vill inte tänka på vart jag varit utan henne och om hon inte rubbat på reglerna lite.

Hoppas det löser sig för dig.

Svar på tråden Gå ner i vikt med järnbrist som vego