• TheNorthRemembers

Att vara vän med en person utan utbildning.

Tjena! Skulle ni som är utbildade vara vän och umgås med någon som inte är utbildad alls. låt oss säga att hen arbetar i en klädaffär eller liknande. 

Hur ser folk på sådant nuförtiden? Kan man vara vän med en riktig god person trots att den inte har någon utbildning?

• Svar på tråden Att vara vän med en person utan utbildning.
  • Monchichier

öööh ja?
    Jag värderar inte mina vänner efter hur många högskolepoäng de tagit.

• Anonym (.)

ja varför inte. vänskapen sitter väl inte i utbildningen?

• Anonym (Haha!)

Haha, är du på riktigt!?

Jag har ingen aning om mina vänners utbildningsnivå och jag kunde verkligen inte bry mig mindre heller.

• Anonym (Vem bryr sig)

Jag har en Master i Biologi och min bästa vän hoppade av gymnasiet, men har sen gått en kort utbildning till fransstylist. Kort sagt är vi ganska omaka men vem bryr sig om sånt egentligen?

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Haha!) skrev 2019-01-19 15:21:47 följande:

Haha, är du på riktigt!?

Jag har ingen aning om mina vänners utbildningsnivå och jag kunde verkligen inte bry mig mindre heller.

Men hur nära vänner är man egentligen om man inte alls känner till varandras liv/tidigare liv?
  • Anonym (hemskt nog inte)

nej.. vet inte varför. tar emot. man har väl fördomar om att de ska vara slöa i skallen och inte vara tillräckligt smarta för att ha en givande dialog med ..

• Anonym (..……)
    Anonym (hemskt nog inte) skrev 2019-01-19 15:34:42 följande:

nej.. vet inte varför. tar emot. man har väl fördomar om att de ska vara slöa i skallen och inte vara tillräckligt smarta för att ha en givande dialog med ..

Hah ja vem vet, du kanske inte alls kommer upp dennas intellektuella nivå bara pga din utbildningsnivå.
  • Anonym (nja)

Jag vill svara att utbildningsnivå inte spelar någon roll, men när jag tänker efter så har jag inga vänner som inte läst på universitetet. Detta har inte varit ett medvetet val, utan det är mer så att jag hamnar i sociala sammanhang där det främst finns andra akademiker och är inte så pass social att jag blir vän med exempelvis kassörskan.

• Anonym (H)

Men herregud, vad lever du i för värld? Fruktansvärt konstig syn på människor.. Ja, jag kan och är vän med människor utan utbildning, folk som hoppat av gymnasiet, folk som gått yrkeshögskola, folk som gått på universitetet, folk som är arbetslösa. Fan, är vissa av er så jävla högt uppe på era höga hästar med näsan högt uppe i skyn att ni inte kan vara vänner med folk som har gjort andra livsval än er? Kom igen..

Svar på tråden Att vara vän med en person utan utbildning.