Anmäla till soc?
Var i veckan på en tillställning där en bekant till mig uppförde sig allmänt märkligt.. h*n klagade ena sekunden på att hon mådde väldigt dåligt och i nästa sekund då denne snubblade och ramlade började h*n att gapskratta (nästan hysteriskt)
Personen i fråga tappade senare en förpackning, jag tog upp denna förpackning och tänkte lämna tillbaka den, men kände att den innehöll någonting den inte borde innehålla, och beslöt då att inte informera personen att den tappat något..
Senare under dagen fick jag möjlighet att undersöka vad det var i förpackningen.. den innehöll ca 10 små förpackningar med amfetamin!! Jag har själv använt droger i min ungdom och är helt säker på vad det var efter att jag luktat på innehållet.. då innehållet var förpackat i så många doser är jag dessutom säker på att de var till för att säljas..
Jag spolade ner knarket i toaletten..
Nu känner jag mig allmänt illa till mods.. personen i fråga har barn, och jag slits nu mellan huruvida barnen har det bättre hos missbrukande förälder (som då dessutom LANGAR droger) eller ett eventuellt omhändertagande?
Barnens andra förälder är inte heller att anse som lämplig och har bara haft sporadisk kontakt..