Anonym (Ts) skrev 2019-01-12 13:41:50 följande:
Problemet är att vi aldrig gör något, nånsin!
Han börjar röka kl 8-9 på morgonen varje helg och då vill han chilla i soffan hela helgen. Varje kväll efter jobb är pipan det första han tänder på. Som högst kan vi ta en promenad till Ica.
Jag hoppas att han får mer lust och energi som drogfri så jag inte behlver lämna honom.
Man orkar inte hur länge som helst trots att man älskar varandra.
Klyban vad menar du med vilka droger det handlar om? Det är bara cannabis. Brunt
Förlåt, jag blandade ihop tråden med blandmissbrukaren och denna.
Cannabis blir vad man gör den till, och ändra sig kräver att man engagerar sig lite.
Annars sitter man där i soffan och göra inget var gång.
När jag medicinera min rygg, så gjorde jag detta bara inför natten och gick och la mig direkt efter jag rökt och borstat tänderna.
Och för slippa vakna 30-50ggr per natt pga smärta, sen när min värk försvann så testade jag någon gång för nöjes skull.
Och det som då skedde var att jag ville bara gå och lägga mig i sängen och sova.
Medan andra är bara aktiva, de går ut och går, tränar på gym, går ut i skogen osv, och aldrig sitter i soffan och göra precis ingenting.
En fråga bara, kan du acceptera en mindre konsumtion och att nått händer hos er?
För en kompromiss är enklare att nå fram med som första steg, och till total abstinens.(men inte säkert når ändra fram i en kompromiss, men den är en som kan funka rätt bra)