klyban skrev 2019-01-12 19:08:08 följande:
Men ta tag i detta och föreslå en kompromiss, och se vad som trillar ur det trädet.
För jag förstår du kommit till en punkt där du inser ert liv är för innehållsfattigt för fortsättas.
Så föreslå en kompromiss, och se vad han säger och gör.
Om du inte får bra kompromisser och klar bättring, så föreslår jag du ger upp och söker dig vidare.
Men för dialogen först och se vart den tar er.
En tjej sa till mig att vi gjorde för lite tillsammans en gång.
Jag började räkna upp vad vi hade gjort det senaste veckorna, och när jag vad vid vecka två och vad vi hade gjort det senaste, så blir hon så galet jävla förbannad över att hon hade helt fel att hon bara drog.
Med detta sagt, så har det inget med dig och göra, men kände mig tvungen och dela med mig av den tokiga.
Och jag förstår exakt vad du pratar om med sitta i ett hörn framför TV och frossa sötsaker.
Börja ställa krav på gemensamt umgänge som inte innefattar sitta i hemmet.
Jag misstänker dock att du kommer få gå ifrån han.
Och gör inte det misstaget att tvinga han till nått, och att han slutar helt, och sen inse det var så mycket mer än bara rökat som var problemet i er relation.
Det finns risken att du slösar bort mer tid då i detta förhållande.
Men jag önskar allt blir bra och ni hittar tillbaka till varandra(om nu det är det du verkligen vill).
Krasst sett så är det rökat som gör att vi har ett inaktivt liv och därmed att förhållandet inte har någon mening. Vi har varit ihop i 2år. Vi har aldrig varit ute och ätit, aldrig ens suttit vid ett bord och ätit utan andra med, jag har aldig träffat hans vänner, han har aldrig träffat mina, vi har bara varit på dejt en gång, han är som en förväxt tonåring som helst sitter på sitt ?rum? och låter mig fixa och dona. Jag har verkligen inget emot att röka på då och då, tvärtom så tycker jag att det är mycket bättre än alkohol och ger ingen baksmälla. Dessutom så tror jag inte på diverse läkemdel om han nu har adhd.
Vad jag ville komma till var att jag har svårt att se vad vi skulle kompromissa med egtersom jag gör allt som det ser ut just nu ändå. Om han vill ha mig kvar så är det en stor kraftansträngning som krävs. Det är väl det han insett nu kanske. Jag har som sagt inte sagt eller krävt något. Kompromissen skulle väl iofs kunna vara att röka mindre. Endast på kvällen. Men hur länge ska jag låta honlm sura över detta innan det är dags att rycka upp sig? Tack för att du tar dig tid att svara förresten! Beklagar att det tog slut med din tjej.