Sluta med cannabis- vad väntar?
Anonym (Ts) skrev 2019-01-12 13:04:26 följande:
Tack för era svar! Inte för att jag var så intresserad av fakta om cannabis mm men tack ändå.
Dag 3. idag ligger han bara håglös i sängen o är bitter. Jag sitter i soffan framför en släckt tv. Vågar inte säga eller göra något...
Abstinensen börjar med irritation, huvudvärk, trötthet, han vill inte äta, inte göra något och verkar avsky allt jag säger och gör. Han kan inte heller sova mer än några timmar åt gången så sömnbristen gör honom än mer lätttretlig. Detta brukar gå över inom en vecka eller två som när man slutar med cigaretter, och min kille verkar också piggare och mer motiverad när han kommit över det värsta suget och det känns nästan som om han är sitt gamla jag igen. Problemet för oss är att han då tror att han kan belöna sig med att röka litet för att slappna av under helgen, ungefär som när vissa tar ett glas vin efter jobbet på fredag och sedan är han fast igen, röker från morgon till kväll. När din sambo väl har slutat så försök att hitta på andra saker ni kan göra eller andra sätt att slappna av på, gärna tillsammans så att man inte ramlar dit igen.