Hur valde ni?
Tack för att ni delar med er!
Många som skriver här på FL verkar ju åka till Riga, är det AVA eller Ivf Riga flest åker till? Känns som ett val som hade legat nära till hands för vår del om jag inte bott så långt söder ut i landet!
Tycker att tillgängligheten styr mina tankar en del och i så fall är det såklart Danmark som borde ligga bäst till men frågan är hur många ÄD de gör per år där och hur duktiga de är....?
Något annat som är viktigt är faktiskt deras inställning till medicinering, jag vill ju göra allt som finns för att äntligen få lyckas och ha optimala chanser och då innefattar det att jag vill ha den medicinering som kan hjälpa till om ni förstår hur jag menar Här i Sverige har vi under våra IVF med egna ägg blivit i princip lynchade när vi förde blodförtunnande och kortison på tal!
Jag är bara jag - vilken klinik i Brno var ni på först? Vad var det som gjorde att nu bytte? Rekommenderar du Unica?
Ambra - Vilken klinik var ni på i Ukraina? Intersono? Har varit inne och kikat på deras hemsida flera gånger och de lockar mig på flera sätt...
suck... Mina val hade helt klart underlättats av att bo i närheten av tex Stockholm med alla möjligheter till flyg som det innebär!
Vi valde Vitanova i Köpenhamn, det kändes trygg och bra med ett nordiskt land, och så har jag bott i Danmark, så det var skönt. Jag var 43 när vi började, men vi ville inte fortsätta efter 45 i alla fall, så deras åldersgräns var inget problem.
De var mycket proffsiga och trevliga, svarar snabbt på mail. Det finns svensktalande personal, om man tycker danskan är svår, annars pratar ju alla bra engelska.
Vi gjorde 3 ivf:försök där som tyvärr inte lyckades, antagligen pga min ålder. Sedan gick vi vidare med äggdonator och den lyckades på första försöket! (Är i vecka 31 nu).
Vet inte hur de ställer sig till olika mediciner, vi har följt deras instruktioner bara.
Kliniken ligger nära centralstationen, vi åkte både flyg och tåg och det var hur smidigt som helst.
Lycka till!