Inlägg från: Daphodil |Visa alla inlägg
  • Daphodil

Försök till syskon , blir inte gravid

Mirabila skrev 2019-04-01 18:33:01 följande:

En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.

Känner exakt igen mig i vad du skriver! För oss tog det 9 månader att bli gravida med tvåan, och det var så jobbigt. Gubben fick prestationsångest och lusten bara dog. Jag kände mig som en hemsk person som "tvingade" honom till sex när det väl var ägglossning. Ingen fick vara för trött eller oupplagd, vi låg oavsett. Hemsk tid, och första veckorna av graviditeten kunde jag bara tänka "Snälla, inte missfall. Inte tillbaka till tvångsliggen." Hoppas det tar sig för er till slut också .
Svar på tråden Försök till syskon , blir inte gravid