• Minmillis

Extrem SMÄRTA vid ägglossning

Är flera än jag som får galet ont vid ägglossning?

Jag har inte ont vid varje ägglossning men har vid tre tillfällen fått såååå ont vid ägglossning. Det har gjort ont i magen sedan STRÅLAT ut i benet av smärta. Har dem två första gångerna jag känt detta blivit gravid med mina döttrar. Här om dagen kände jag detta igen för tredje gången i mitt liv o funderar på om de e bebis på G nu. Är det någon mera här inne som också fått smärta vid ägglossning som strålar ner i benet?

• Svar på tråden Extrem SMÄRTA vid ägglossning
  • Busarew

kan bero på endometrios

• EpicNurse

Man blir ju inte gravid när man har ägglossning, utsn en vecka senare, och ägget har ingen känsel och är inte sammankopplat med kvinnan. Så det låter väldigt konstigt att det skulle ha med graviditet att göra. Du kanske har dubbel ägglossning och får mer ont pga det. Eller en större blåsa/cysta som spricker.

~ Sjuksköterska ~
  • jennie08

Får så nästan varje gång vid ägglossning. Har sedan mer eller mindre ont ända tills mensen börjar. Därför har jag hormonspiral, då slipper jag smärtan.

• Meriall

Jag får så nästan varje gång då jag inte tar piller. Kan inte röra mig utan måste ligga blickstilla i ca 2h för det gör så ont. Är öm i 1-2 dagar efteråt.

Alltid haft lätt att bli gravid.

Har haft cystor 2 ggr men inte haft nämnvärt ont av dem. Kan ju inte vara cystor varje gång väl?

Har inte ont vid mens + har gjort en öppen bukoperation (utomkvedes) så då kan jag väl inte ha endo, det borde väl märkts?

• Emmissss

Hej! Slutade med p-piller i september. Alltid haft problem med mensvärk men efter p-piller stopp är det 100 gånger värre. Har magont från beräknad ÄL till BIM.. den här gången har det känts lite bättre. BIM 11/1. Kollades upp för misstänkt Endo för 5 år sen, inget fel hittades. Den här månaden blir vårt 4e försök, hur länge har ni försökt?

• höstmamma

Samma här, haft kraftig ?mensvärk? tre dagar vid äl än så länge. Vet inte exakt vilken dag som

Var äl då jag har mellan 26-30 i cykeln. Så jag måste lägga mig ner o nästan vill sy av värken.

• Emeliesh

Jag tror jag förstår smärtan. Jag trodde jag hade bim igår men neg gravtest och ett jädra starkt äl test uppenbarade sig.. har haft sååå ont runt livmodern hela natten. Det spänner och drar, någon form av trötthetskänsla.

Har varit gravid och fött barn för 1.5 år sen och har inte känt liknande innan..

• höstmamma

Har funderat ett par gånger ang endo. Även sagt till gyn att jag misstänkte det men det va som dom ignorerade den frågan o tyckte allt såg fint ut. Men tanke på att det är så svårt för mig att bli gravid. Åttonde månaden efter MF. Ingenting händer. Så kan mycket väl vara endo, för då får man väl svårt att bli gravid?

Dock har jag två barn sedan innan men de är 9 och 11 nu.

Busarew skrev 2018-12-31 09:15:42 följande:

Det är endo.

endometriosforeningen.com/endometrios/vad-ar-endometrios/symtom/

• Busarew
    höstmamma skrev 2018-12-31 10:19:18 följande:

Har funderat ett par gånger ang endo. Även sagt till gyn att jag misstänkte det men det va som dom ignorerade den frågan o tyckte allt såg fint ut. Men tanke på att det är så svårt för mig att bli gravid. Åttonde månaden efter MF. Ingenting händer. Så kan mycket väl vara endo, för då får man väl svårt att bli gravid?

Dock har jag två barn sedan innan men de är 9 och 11 nu.

man kan ha svårt att bli gravid men det behöver man absolut inte ha. Jag har endo och blivit gravid 3 gånger helt naturligt. Risken för fertilitetsproblem ökar dock ju längre tid som går efrersom varje blödning gör så endon sprids och blir värre. Endo går inte att se genom en undersökning utan det krävs ett titthålsoperation för att se det.
Svar på tråden Extrem SMÄRTA vid ägglossning