• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • Anonym (2årärlänge)
    LillaLuna skrev 2019-02-21 21:31:15 följande:

ÄL-tider här med; ändå lite kul att vi är hyfsat synkade alla! Fick utslag idag, så nu har jag ångest över att vi inte kan få till det ikväll pga på besök hos mina föräldrar... D: ska även ta lutinus i en vecka nu då, vilket INTE känns så trevligt, men vad gör man inte?

Men sista innan vi får påbörja IVF, så räknat bara ner till att den här cykeln sk ta slut så jag får börja!

Ok vad är lutinus?

Mitt ÄL test var jättenegativt fattar inte.. Är på dag 9 efter mensen och brukar ofta stegra då..blir paranoid, kan spolningen påverka nåt??

Fortsätter testa och hoppas att det bara är nån dag senare...Men producerar för säkerhets skull hehe.

Värsta skräcken att inte ha ÄL en månad!! En hel oproduktiv och menlös månad! Tycker att en månad är så sjukt lång tid av livet och tillvaron nu. Ett försök kvar sen är heeeela 2019 kört för en nykomling på plats. Men visst plussa finns ju god chans för.

Har flera i min omgivning som både hunnit bli gravida , släppa nyheten OCH fått sina barn... Då får man perspektiv hur löjligt det är att man inte kommer nånstans med det här. Blir provocerad av gravida på jobbet, känns som de förbrukar allt syre i rummet (för mig) när alla vältrar sig i deras kommande barn och graviditet. Man är totalt utestängd från hela den där världen =(
  • Desire223
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-02-21 22:25:14 följande:

Ok vad är lutinus?

Mitt ÄL test var jättenegativt fattar inte.. Är på dag 9 efter mensen och brukar ofta stegra då..blir paranoid, kan spolningen påverka nåt??

Fortsätter testa och hoppas att det bara är nån dag senare...Men producerar för säkerhets skull hehe.

Värsta skräcken att inte ha ÄL en månad!! En hel oproduktiv och menlös månad! Tycker att en månad är så sjukt lång tid av livet och tillvaron nu. Ett försök kvar sen är heeeela 2019 kört för en nykomling på plats. Men visst plussa finns ju god chans för.

Har flera i min omgivning som både hunnit bli gravida , släppa nyheten OCH fått sina barn... Då får man perspektiv hur löjligt det är att man inte kommer nånstans med det här. Blir provocerad av gravida på jobbet, känns som de förbrukar allt syre i rummet (för mig) när alla vältrar sig i deras kommande barn och graviditet. Man är totalt utestängd från hela den där världen =(

Det är hemskt när äl uteblir verkligen! Så meningslöst då helt plötsligt. Var ju utan i tre månader en gång, skräcken att det ska hända igen!! Usch.
  • Anonym (ThisIsTheYear)
    lilagrodautanben skrev 2019-02-21 21:45:30 följande:

Någon som ser?

Jag ser nåt! Spännande!
    Rosarosorochtee skrev 2019-02-21 21:36:28 följande:

Är på bim + 10 och testen är fortsatt negativa. Är förvirrad

Använder du CB? När brukar du ha äl då? Jag har oftast kring CD14 och det brukar inte stegra sig förrän dagen innan. Har en snabb stegring.
  • Anonym (ThisIsTheYear)

Har varit och hälsat på en vän som är höggravid. Tyckte det va så jobbigt när hon blev gravid för vi har varit i liknande situation att vi har barn men mannen vill inte ha fler sen. Har varit en tröst på nåt sätt att hon har haft det kämpigt som jag. Absolut är jag glad för hennes skull men det var ändå så smärtsamt när till och med hon blev gravid. Hur som helst så fick hon ner mig på jorden lite. Sa att jag inte skulle ge upp. Hon har bara äl ca 2 gånger om året, är 38 år och har bara en äggledare och äggstock. Ändå lyckades hon bli gravid till slut. Ger mig ändå lite kraft att fortsätta kämpa. Nån gång ska det väl bli?!

Jag närmar mig förresten också äl. Min första fertila dag idag. Äl blir nog på onsdag gissar jag.

• Anonym (Nilli)

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in mitt i allt. Jag har skumläst igenom tråden och hoppas på att 2019 kan bli ett år för oss som kämpar och längtar efter en bebis. Jag är i samma sitts som er, jag och min sambo har försökt i över ett år och det blir mer och mer frustrerande för varje månad. I januari fick vi påbörja en utredning och jag har lämnat blodprov och sambon spermatest, nu väntar vi på att få en tid för nästa besök där man går igenom svaren samt gör ett ultraljud för att se hur det ser ut där nere. Är någon av er igång med en utredning och hur går det?

• lilagrodautanben
    Anonym (Nilli) skrev 2019-02-22 17:49:21 följande:

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in mitt i allt. Jag har skumläst igenom tråden och hoppas på att 2019 kan bli ett år för oss som kämpar och längtar efter en bebis. Jag är i samma sitts som er, jag och min sambo har försökt i över ett år och det blir mer och mer frustrerande för varje månad. I januari fick vi påbörja en utredning och jag har lämnat blodprov och sambon spermatest, nu väntar vi på att få en tid för nästa besök där man går igenom svaren samt gör ett ultraljud för att se hur det ser ut där nere. Är någon av er igång med en utredning och hur går det?

Vi är snart upp i två år och således äter jag trombyl och Letrozol samt crinone. Det är inget problem att bli med barn, kruxet är att behålla då min kropp är autoimmun och stöter således bort allt, sjukdomar liksom foster.. 9 missfall nu.
  • Anonym (Nilli)

Lider verkligen med dig, aldrig kul med missfall. Hoppas det går hela vägen snart. Jag fick ett tidigt missfall förra månaden i samband med mensen och det var inte kul. Har en kompis som har det som dig, lätt för att bli gravid men svårt att få behålla det. Har du nå barn sen tidigare eller är det första?

• lilagrodautanben
    Anonym (Nilli) skrev 2019-02-22 18:46:38 följande:

Lider verkligen med dig, aldrig kul med missfall. Hoppas det går hela vägen snart. Jag fick ett tidigt missfall förra månaden i samband med mensen och det var inte kul. Har en kompis som har det som dig, lätt för att bli gravid men svårt att få behålla det. Har du nå barn sen tidigare eller är det första?

Nä det är hemskt.. nä jag har tre och en med cp så egentligen räcker det ju men dom börjar bli så stora och jag är ung. Du då?
  • Anonym (Nilli)

Okej, men vill man så vill man och då är det frustrerande att det inte går som man vill. Nä jag har inga barn.

Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker