• CarpeNoctem

Vad i h*lvete har hänt med mitt hår?! Flottig fläck mitt på huvudet?

Hjälp! Det finns knappt något värre för mig än att känna mig smutsig om håret så ni kan ju tänka er paniken...

Jag har, av någon anledning fått en flottig fläck mitt på huvudet som vägrar att försvinna. Jag har till och med tvättat mitt hår med diskmedel 5 (!) gånger. Bytt schampo, skitit i balsam och hårolja, som jag förövrigt bara tar i topparna ändå, men bara för att se om det ger någon effekt men nej, fläcken försvinner inte. Vad gör jag? Hur kan det ens uppstå en flottig fläck mitt på huvudet bara sådär?

Tips tack!

• Svar på tråden Vad i h*lvete har hänt med mitt hår?! Flottig fläck mitt på huvudet?
  • Anonym (Huden)
    CarpeNoctem skrev 2018-12-18 22:16:12 följande:

Hjälp! Det finns knappt något värre för mig än att känna mig smutsig om håret så ni kan ju tänka er paniken...

Jag har, av någon anledning fått en flottig fläck mitt på huvudet som vägrar att försvinna. Jag har till och med tvättat mitt hår med diskmedel 5 (!) gånger. Bytt schampo, skitit i balsam och hårolja, som jag förövrigt bara tar i topparna ändå, men bara för att se om det ger någon effekt men nej, fläcken försvinner inte. Vad gör jag? Hur kan det ens uppstå en flottig fläck mitt på huvudet bara sådär?

Tips tack!

Det är huden som tillverkar olja för att återfukta sig själv pga torrhet - alltså är fläcken på huvudet torr hud... kolla med något apotek kanske eller någon skönhetssida på nätet för hår så kan du säkert få tips, eller prata med en frisör? :)
  • Anonym (Laban)

Lustigt, exakt samma hände mig för ett par år sedan. Frågade en frisör om råd och fick frågan om jag åt medicin. Det gjorde jag inte.

Jag testade också diskmedel och allt möjligt. Det som till slut hjälpte var en inpackning från Maria Nila som jag fått i present. Fråga mig inte hur det kom sig att den hjälpte, jag vet inte men kan bara konstatera att det gjorde den.

• CarpeNoctem

Hm okej, kanske ska rådfråga en frisör då och köpa inpackning, haha.. Jag blir tokig på detta!

• magplask

Har varit med om samma sak flera gånger. Köp ett billigt balsam och gnugga in det i torrt hår och skölj ur. Det har funkat för mig alla gånger! Min teori är att om man har ett balsam som är ganska tjockt i konsistensen och slarvar med att skölja ur så kan det bli så, men jag vet inte.

• Anonym (Samma)

Har haft samma problem i ett par år nu

Bara precis ca fem cm fram i luggen typ som blir flottigt

Kan tvätta det på morgonen och på em/kvällen ser håret flottigt ut igen. Har provat allt känns det som

• Anonym (O)

Du har fått bra tips redan, 
    Jag vill bara berätta att mitt hår blev sådär helt koko efter att jag tillfrisknat från svår sjukdom.
    Mitt så vanligt tjocka hår blev tunt, det föll av i stora högar och jag hade flottiga fläckar.
    För min del var det en bieffekt av sjukdomen, som kom när det nya håret skulle växa ut, det som hade påverkats av sjukdomen under tillväxten. Det som redan fanns där när jag var sjuk påverkades inte, så därför blev det en försenad effekt. 
    Jag gick regelbundet till frisör under ett år innan jag fick bukt med det. Men nu är det som vanligt igen. 

• Tihi

Testa mjällschampo några gånger även om du inte har mjäll. Har för mig att jag har läst nånstans att det kan vara överväxt av hudsvamp när det är så där.

• FuckGoggleAskMe

Vill inte skrämma dig, men en kompis var sjuk en hel del (Typ täta förkylningar), fick sedan väldigt fett hår fläckvis, och tappade sedan väldigt mycket hår. Om det blir liknande för dig, träffa en dermatolog!

Svar på tråden Vad i h*lvete har hänt med mitt hår?! Flottig fläck mitt på huvudet?