• Anonym (fler?)

Kan inte se eller göra en grej pga dålig reaktion?

Finns det fler som reagerat dåligt på något speciellt när ni varit drogpåverkade som i efterhand gjort att ni inte kan se eller göra den grejen?

Jag var på en skogsfest för en massa år sedan, tog både det ena och det andra(var inget jag var van vid utan var första gången med tyngre droger),, när jag och kompisarna kom hem så var jag fortfarande så upp i varv att jag inte kunde sova så jag satte på Life of Pi. 
    Jag vet inte vad det var, men jag fick stänga av nån gång efter att de var i båten. Minns inte så mycket av vad som hade hunnit hända. Jag mådde så dåligt av att se den, fick en sådan skum känsla inom mig, och jag såg konstigt och hörde konstigt,, kan än idag inte se den, vill inte ens se bilder eller klipp av den, får en jättejobbig känsla! 

Är det någon som känner igen detta? Har ni varit med om liknande? 

• Svar på tråden Kan inte se eller göra en grej pga dålig reaktion?
  • Meriall

Inte droger men hormonpåverkad likväl... när jag var gravid mådde jag sjukt dåligt av att bara tänka på tvserien Lost (var ~10 år sen så vi höll på att se den när jag blev gravid). Alla andra serier gick bra och jag tyckte Lost var intressant och ville se den men fick alltså vänta 9 mån innan det gick. Kunde alltså inte ens tänka på den utan att må illa :P Udda.

• Anonym (Men alltså)

Droger i sig har ju ingen vidare effekt på hjärnan, kolla filmer utan droger istället.

• Shameless

Nope, har inga dåliga associationer när det gäller droger. Däremot så blev jag riktigt magsjuk av en sån där färdig maträtt från Findus, blev illamående i flera år efteråt om jag kände doften av den.

Svar på tråden Kan inte se eller göra en grej pga dålig reaktion?