Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

Hade du/ni velat vara föräldraledig längre än vad föräldrapenningen möjliggör?

Jag hade gärna stannat hemma längre om inte sparkontot hade sinat så himla snabbt! Jag tycker inte om att snåla med pengar och vill jag köpa nåt som kostar lite mera (allt är ekologiskt till sonen = dyrt..) så vill jag kunna göra det utan att behöva fundera på om pengarna räcker till mat och räkningar. Så jag valde att ta ut mellan 5-7 dagar varje vecka och så hade vi sparat en summa till sonens grejer. Sonen är 7 månader och nu har jag börjat jobba vissa dagar igen. Jag trivs på jobbet så det känns helt okej, men visst skulle jag hellre vilja vara hemma och busa med barnet istället. Både jag och maken jobbar 75% så vi har mycket tid att spendera med honom. :) Och så delar vi lika på föräldraledigheten. Jag vill spara undan dagar till inskolning, förlänga semestern och andra viktiga händelser. Känns skönt att ha dagar kvar.

Svar på tråden Hade du/ni velat vara föräldraledig längre än vad föräldrapenningen möjliggör?