Nya BIM januari 2019
Äntligen LH-peak! Nu ska här liggas! Varannan dag fram tills nu (senast igår), och så kör vi idag, imorgon, fredag och söndag och sedan är nog äggledarna ordentligt marinerade så då är det bara att hålla tummarna ;)
Äntligen LH-peak! Nu ska här liggas! Varannan dag fram tills nu (senast igår), och så kör vi idag, imorgon, fredag och söndag och sedan är nog äggledarna ordentligt marinerade så då är det bara att hålla tummarna ;)
Spännande! Då ligger vi väldigt lika i tid. Jag fick positivt igår och har haft inte i ena sidan först svagt i måndags, starkare igår och riktigt ont imorse men som avtog nu vid lunch så antar att ägget släppt nu :) fick till det lördag, måndag och igår. Och förhoppningsvis ikväll igen. Jag har koll på både min temp och min tapp och börjar vara ganska säker på att äl sker dagen efter positivt test för mig.
Tog test nu som var negativt, så allt jag känt va tydligen bara inbillning :( nu ska jag lägga mig och dö i sängen resten av dagen...kul med försök 13 nästa månad, eller inte! Tack alla som har peppat mig, kan säga att det värmer nått så oerhört <3
Vi började försöka i början av maj och och det tog sig på andra försöket, men vi förlorade tyvärr bebisen pga infektion i vecka 16. Blev gravida igen i december men fick ett tidigt missfall 10 dagar efter bim. Känner verkligen att 2019 måste vara mitt år, för 2018 var det iallafall inte
:(
När började ni försöka?
Har inte skrivit så mycket härinne, det har varit mycket med flytt och jobb och en massa saker så har väl helt enkelt inte hunnit tänka så mycket runt bebisverkstan mer än att vi fick försöka få till det även om det var lite rörigt precis innan jul. Igår var det BIM-3 och magkänslan sa åt mig att testa... Köpte ett testa tidigt och orkade inte hålla mig till imorse så jag gjorde det redan igår eftermiddag. Nog är det ett streck där även om det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Kommer göra ett digitalt om några dagar med, för säkerhets skull, men det borde inte visa annat än att jag är gravid?? SÅ himla glad!
Pjuh, nu jädrans.
Positiva ÄL-tester 2/1. ÄL-symtom förmiddag 3/1 (tydligt ökad molvärk framför allt på ena sidan, i kombination med plötslig matthet, detta pågick i någon timme varefter allt blev normalt igen).
Sex 30/12, 2/1, 3/1, 4/1 (SMEP).
Nu känns det som att vi gjort allt vi kan, och det som återstår är att räkna ner sekunderna till BIM ;)
Låter precis som vår situation. (Förhoppningsvis) Positivt ÄL samma dag ju :)
Låter precis som vår situation. (Förhoppningsvis) Positivt ÄL samma dag ju :)
Hade extrem molande värk i onsdags i ena sidan av äggledaren. Alltså det högg typ. Hade sex 29/12, 31/12, 1/1 och idag 4/1. Tror ni att jag kanske prickade rätt. Använder appen Ovia och den prickade in 1/1 som min äl dag. Men kände av symptomen dagen efter, har jag missat min chans?
För mig är det väldigt tydligt på olika typer av sekret
Inte ägglossning: Torrt, stickigt, "lotion"-aktigt
Ägglossning: "slemmigt" geleeigt, som rå äggvita. Segt och elastiskt (kan bli typ 2-3 cm om man drar ut det mellan tummen och pekfingret.