Inlägg från: Anonym (Anonym93) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym93)

Nya BIM januari 2019

FruEA skrev 2018-12-14 11:57:21 följande:

Hej tjejer!

Idag kom ätligen mensen efter mitt MA och jag kan börja ta Letrozol igen. Vi har inget barn sen tidigare och det här blir vårt fjärde försäk, andra med hjälp av Letrozol (får inte ägglossning av mig själv).

ÄL den 27e och funkar Letrozolen så borde BIM bli 10 januari :)

Hoppas så att det går vägen för oss alla den här gången, tomheten och längtan är bra tung.

Hej FruEA! Vill fråga dig angående din ägglossning, hur fick du reda på att du inte får ägglossning själv och hur snabbt fick du hjälp?

Vi är inne på 5e försöket sedan juni, jag har alltså väldigt långa cykler, har tempat 2cykler där NC hittade ägglossning på den ena men inte den andra. Den cykeln med ägglossning hade jag 9dagars lutealfas bara. Min intuintion säger att jag har problem med ägglossning men VC och barnmorska mm säger att jag ska vänta..

Håller tummarna att allt går vägen för er snabbt!
  • Anonym (Anonym93)
    FruEA skrev 2018-12-17 20:32:41 följande:

Hej! Vad jobbigt att du misstänker problem med ägglossning, det suger verkligen! :( Att jag upptäckte det var en ren slump faktiskt. Jag har länge gått till Kvinnokliniken eftersom jag lidit av samlagssmärtor, och så passade jag på att fråga min barnmorska om min oregelbundna mens (alltid haft problem med mensen - oregelbunden/utebliven utan preventivmedel, konstant med). Vi kollade lite i min FLO-app hur det sett ut sista tiden och eftersom sex varit så komplicerat för mig så länge så bokade hon en tid hos läkaren på KK för säkerhetsskull. 

Läkaren misstänkte utebliven ägglossning så hon skrev ut Provera och så fick jag göra ägglossningsblodprov på VC. Det gav ingen ÄL så då fick jag Letrozol utskrivet istället och då funkade det äntligen. 

Tycker du ska ligga på om du misstänker att det är något som inte stämmer, be att få göra ett ägglossningstest på VC! Vad jag förstått så kan kroppen ändå förbereda sig på ÄL så ägglossningstester kan indikera på att ÄL är på väg att ske men sen lossnar inte ägget, medan blodprovet visar med säkerhet vad som skett, i efterhand. 

Önskar dig stort lycka till! Du får gärna skicka ett PM om du undrar något mer! 

Tusen tack för ditt svar! Jag får kontakta VC igen efter nyår och försöka få hjälp! Jag har varit utan p-piller i 6mån och dem säger ju att mensen ska hinna stabilisera sig på den tiden, så kanske värt att höra av sig igen nu! Tack och lycka till själva!
  • Anonym (Anonym93)
    SherreMol skrev 2018-12-25 03:41:58 följande:

Hej Allihop!

Hoppar in här jag också :) Jag är 36 år och min man är 30 år. 3:dje försöket.

Fick positivt ägglossningtest idag. Vi har myst på i fredags, söndags och idag. Ska fortsätta mysa på resten av veckan. Brukar aldrig få positivt test såhär tidigt. Min cykel varierar från 30-35 dagar. Nån mer som har en väldigt varierande menscykel?

Hoppas på ett plus för oss alla :D

Hej! Jag har också varierande cykel mellan 35-41 dagar! Tror dock min ägglossning strular, men jag vet inte säkert. Har varit utan p-piller i 6månader nu bara! Tempar du eller hur håller du koll på ägglossning?
  • Anonym (Anonym93)
    SherreMol skrev 2018-12-26 22:35:10 följande:

Min brukar ligga mellan 29-35 dagar när det skiljt sig som mest. Jag kollar via ägglossningtest men håller även kolla på mina flytningar.

Blir dyrt i längden med clearblue digitala ägglossningtester, så jag kör med testlagrets billiga ägglossningtest och från CD 11 fram till jag får positivt. När jag börjar ana att testet börjar bli positivt så använder jag mig av de digitala ägglossingstesterna. Då håller de digitala testerna i 3 cyklar istället för en enda cykel :)

Använder även appen women log som en liten extra hjälp, då man kan se hur ens cyklar har sett ut tidigare och se vilka lutealfas man har. Jag ligger på 12-13 dagar.

Har du fått några positiva ägglossninstest eller trampar du?

Jag förstår dig! Det är tråkigt att lägga för mycket pengar! Just nu så tempar jag bara och har gjort i 3månader, har inte orkat köra med ägglossningstester ännu! Men natural cycles har bara hittat 1ägglossning hittills!
  • Anonym (Anonym93)
    SherreMol skrev 2018-12-28 19:23:40 följande:

Kan faktiskt rekommendera ÄL tester. Jag börjar gå i tankar att börja tempa, kan ju aldrig skada att göra både ÄL test och tempa :D

Hur många månader har ni försökt? Jag är inne på mitt 3:de försök denna månaden. Fast vi försöker ha sex varje till varannan dag heöa månaden. Mindre chans att missa ÄL men otroligt jobbigt hahahaa

Får kanske testa ägglossningstest nästa månad! Tempa funkar bra, men man måste ju vara konsekvent och det är inte min starka sida dessvärre , så det blir lite knasigt ibland!

Jag slutade med p-piller i juni, men jag har ju långa cykler så jag tror detta blir vårt 5e försök :) ! Jag har en känsla av att jag kanske är gravid, jag brukar verkligen inte känna symptom alls, men nu har jag haft ont i brösten i flera dagar, molvärk och är kissnödig mer än vanligt! Jag har högre temp än jag brukar och jag har inte haft något direkt PMS denna månaden- vilket jag brukar! Men - en annan del av mig tänker att jag inbillar mig bara :D märkligt att man inte kan lita på sin kropp!

Vi har bara haft sex när vi känner för det, men normalt sett blir det ändå 2-3 gånger i veckan! Man vill ju inte missa såklart! :D
  • Anonym (Anonym93)
    SherreMol skrev 2018-12-29 00:47:53 följande:

Kan tipsa om testlagrets ÄL test och clearblue digitala ÄL test!! :D

Åhhh tänk om du är gravid!! När är BIM?

Känner samma sak, denna månaden är annorlunda har molvärk och för första gången kände jag min ägglossning. Hade väldigt ont.

Kroppen är lurig, när man vill nåt tillräckligt mycket så kan kroppen hitta på ett och annat har jag märkt haha

Ja då är missar man inte ÄL :D Har du några tips till en nybörjare som ska börja tempa? ^^

Tack för tipsen! Bim är någon gång mellan 1-4 januari! Eftersom jag varit så dålig på att tempa (typ var tredje dag) så kan NC den inte bekräfta ägglossning, men tror ägglossning var runt 21-22/12 men appen säger 25-26/12. Vågar inte ta ut något i förskott men hade varit så skönt att bara veta att man kan bli gravid.

När har du BIM? Ja, man analyserar ju alla symptom och inbillar sig, men de senaste 2 månaderna har jag verkligen inte gjort det. Men vi får väl se :D

När det gäller tempning så behöver du en termometer med 2decimaler och sen tempa varje morgon samma tid innan du har gått upp ur sängen! Låter som en baggis men jag glömmer osv.. :D jag har köpt natural cycles app men det går ju att själv göra ett diagram!
  • Anonym (Anonym93)
    holocene skrev 2018-12-31 08:17:06 följande:

Morning! Tog ett nytt test nu, digitalt. Och visst är jag preggo! Så himla sjukt verkligen, känner mig inte gravid för fem öre. Inga ömma bröst, inget illamående. Men de bruna flytningar har iaf äntligen slutat, och tempen är fortsatt hög. Inbillar mig ökade hungerskänslor också. Nojjar verkligen över avsaknaden av tydliga symptom än men vet att det är tidigt fortfarande, vecka 4 (3+5). 

Kan inte ni som tempar och varit gravida innan dela med er av tempkurvan? Vore intressant att se :)

Gott nytt år på er tjejer, håller tummarna för många + 2019!

<3<3<3

Stort grattis!!! :D
  • Anonym (Anonym93)
    Minmillis skrev 2019-01-01 13:21:41 följande:

Jag har exakt samma!! Min sambo får inte ens röra dem haha! Tror verkligen de är ett gott tecken och att vi båda kommer plussa denna månaden! När har du bim och när hade du äl?

Jag har också exakt samma denna månaden! Har aldrig såhär ont i brösten annars men nu är det hemskt! Håller tummarna för oss allihop!
Svar på tråden Nya BIM januari 2019