Abort eller behålla?
Hej! Jag känner igen den situation du är i. Jag har själv två barn, en på 2,5 och den yngre på 10 månader. Min man förstår inte riktigt hur en vanlig dag här hemma ser ut. Personligen brukar jag be om hjälp och om det inte händer nåt, så pratar vi med ett par som varit gifta i 20 år. Jag har kommit till en punkt där jag snart börjar ställa ultimatum -antingen får min man skärpa sig eller så drar jag. Jag resonerar som att om jag bodde själv med barnen så skulle jag faktiskt ha det lättare eftersom jag åtminstone inte behöver städa upp efter min man. Jag vill såklart helst att vi ska komma till en lösning på problemet innan en evt separation. Vad gäller din nya tjänst, så kan du väl bara tacka ja och sen gå på föräldraledighet när den tid kommer och sen komma tillbaka efter ledigheten. Som du själv skriver, så är det ju synd om det barn du har går miste om ett syskon då det ej finns garanti för att du kan bli gravid igen. Dessutom -jobb kommer alltid att finnas, men inte alltid möjlighet att få barn. En abort kan komma att bli ett trauma (vilket jag själv upplevt). Hoppas du har föräldrar/ syskon/ vänner som kan hjälpa dig vidare. Evt fundera på att prata med en rådgivare ang din man og kanske helst tillsammans med honom. Kram o allt gott