• Tjoppa12

Pappaledig under lärlingstiden? Får man pengar?

Hej,

om allt går bra så kommer jag och min kille bli föräldrar. Men vi funderar på en grej. När jag har varit mammaledig min tid, och det är dags för han att vara pappaledig, så kommer han fortfarande att arbeta som lärling. Han håller alltså på och utbildar sig. Kommer han ens få ut några pengar då? Jag får ju en viss del av min lön, men får han då en viss del av sin lärlingslön när han är hemma med liten?

Det är så mycket sånt där att lära sig, blir snurrig :( hjälp!

• Svar på tråden Pappaledig under lärlingstiden? Får man pengar?
  • Anonym (Hanna)

Ja hans inkomst baseras på hans lärlingslön

• Tjoppa12
    Anonym (Hanna) skrev 2018-11-22 23:28:17 följande:

Ja hans inkomst baseras på hans lärlingslön

Hej, tack för svar!

Okej så bra, då blir han alltså inte helt utan? Jag jobbar ju då igen och han får en del av sin lärlingslön. Borde väl gå bra? Jag har ju "normal" lön liksom

Svårt när man inte vet något om hur det förändras ekonomiskt, när en liten kommer
  • Anonym (Hanna)
    Tjoppa12 skrev 2018-11-23 01:03:43 följande:

Hej, tack för svar!

Okej så bra, då blir han alltså inte helt utan? Jag jobbar ju då igen och han får en del av sin lärlingslön. Borde väl gå bra? Jag har ju "normal" lön liksom

Svårt när man inte vet något om hur det förändras ekonomiskt, när en liten kommer

Nej, men kanske inte jättefet, en lärlingslön är ju inte stor. Gå in på fks kassakollen och kolla
  • Tjoppa12
    Anonym (Hanna) skrev 2018-11-23 10:13:27 följande:

Nej, men kanske inte jättefet, en lärlingslön är ju inte stor. Gå in på fks kassakollen och kolla

Nej precis !

Tack för tips :)
Svar på tråden Pappaledig under lärlingstiden? Får man pengar?