Inlägg från: Deedeeone |Visa alla inlägg
  • Deedeeone

Slutat med cerazette, ägglossning, mens, graviditet?

Jag slutade med cerazette den 15/9, den 20/9 fick jag en blödning/mens som varade i två dagar. Efter detta så har inte mensen dykt upp igen, jag har tagit gravtest som alla visar negativt. Så till mina frågor: ni som har slutat med cerazette, hur har det sett ut för er med mens efteråt? Hur har ni kunnat veta när ni har haft ägglossning? Och hur lång tid efter cerazettestopp plussade ni? Hade ni normal mens med ägglossning normalt efter det innan ni plussade eller hur blev det?

• Svar på tråden Slutat med cerazette, ägglossning, mens, graviditet?
  • Deedeeone

Ja jag blir riktigt frustrerad då jag har noll koll på när jag har ägglossning eller om jag ens får de, gravtest är som sagt negativa. Fick riktigt kraftig mensvärk i lördags, men någon mens dök aldrig upp. Vet inte vad man ska tro, man känner sig helt vilsen.

• Deedeeone

Hur kan man på ett bra sätt ta reda om man Har ägglossning när man inte får mensen? Tänker att det blir dyrt med ägglossning tester när man har noll koll på när den ska komma.

• Deedeeone
    oshark skrev 2018-11-14 22:16:11 följande:

Det tog 27 dagar från sista pillret till ÄL för mig (Neovletta). Men kroppen arbetar fortfarande med att hitta tillbaka till normalläge. Första två cyklerna missade vi ÄL (långdistans), andra träffade vi nästan (låg 2 dagar innan) men det blev inget, och nu väntar jag på ÄL nr 4.

Köp en basaltermometer (2 decimaler) och ladda ner en gratisapp som Fertility Friend. Då vet du när du haft ÄL för temperaturen höjs, och så kan du i nästa cykel kombinera med ÄL-tester för att veta när ÄL är på g. Så gjorde jag

Tack! Ska se om jag kan få hittat en basaltermometer, har aldrig haft koll på ägglossningen innan så det kan ju bli spännande!
  • Deedeeone

Gjorde precis ägglossningtest och det visar sig att jag har ägglossning nu, fick en känsla så gick bort till apoteket. Bara hem och rycka tag i mannen och hoppas på det bästa :)

Svar på tråden Slutat med cerazette, ägglossning, mens, graviditet?