Kumminsilver skrev 2018-12-03 10:27:06 följande:
Jag har också börjat må illa nu. I förrgår från ingenstans började jag spy, hade inte haft några särskildt tydliga symtom fram tills dess. Åkte till apoteket och köpte armband mot illamående, vet inte om de hjälpt något för jag har ju mått illa ändå men i alla fall inte spytt. I övrigt har jag märkt att äpple, gärna röda från Sverige av någon anledning, samt sourcream and onion chips och havrefras dumpar mitt illamående för stunden. När det gäller havrefras måste jag äta dem långsamt, en och en och torra för att det ska hjälpa annars får det lite motsatt effekt ;) Just havrefrasen hjälpte i alla fall mot illamåendet i min första graviditet också. Så du kanske får försöka prova dig fram och se om du hittar något snacks som hjälper dig, om du inte redan gjort det.
Skönt att du har hitta något som hjälper dig, jag har ju inte lyckats med de än, eller det som går ner e smörgåsar och nu på kvällen fick jag i mig nyponsoppa!
Men nu ligger jag i soffan och mår illa igen :(
Kanske ska ringa till bm i morgon och be om tabletter
Men känns så dumt och klaga, har ju kämpat i 1,5 år för en gravidet och nu när vi har lyckats så känns det som jag bara gnäller och känner mig äcklig tycker till och med att jag själv luktar surt :( men min man säger att jag luktar gott som alltid