Inlägg från: Tokigsnart |Visa alla inlägg
  • Tokigsnart

BF juli 2019 - stannar på FL

Ida3434 skrev 2018-11-20 16:06:35 följande:

Jag är i v 5+3.

Nej jag hade inte alls ont utan var bara så fruktansvärt orolig. Är glad att jag fick ett VUL så jag kan släppa rädslan över att det är utomkveds.

De såg något i min livmoder oxå :)

Ska dit nästa Onsdag igen och kika e så lycklig nu
  • Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:05:47 följande:

Hur har det gått idag? 

Det gick bra, det ligger i livmodern men för tidigt att se något mer så ska dit nästa onsdag igen på ett nytt vul

Hur går det för dig?
  • Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:55:55 följande:

Jag ska på nytt vul nästa torsdag så jag vet inte så mycket ännu. Ska lämna nytt hcg imorgon. 

Vad kunde de se på dig idag? Endast hinnsäcken? 

Ja,precis bara hinnsäcken men hon sa att det är så väldigt tidigt och vet ju inte exakt vilken dag det vart till så nästa onsdag sa hon att hon förväntar sig att se gulesäcken.. och sen ville hon boka in ett till för att se att hjärtat börjar slå men hennes kommentar var SO FAR SO GOOD :)

Men såg de endast hinnsäcken hos dig med?
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:08:32 följande:

Måste bara få skriva av mig lite :) mår så galet illa! Om jag inte äter direkt mår jag illa.. om jag äter för mycket mår jag illa.. om jag inte äter tillräckligt mår jag illa... salt hjälper lite ibland men bara kort tid..

Sååååå nu har jag fått det ur mig, hahahah! Är så jobbigt att gå på jobbet och bita ihop, försöka inte visa något!

Skulle kunna vara jag som skrev det där, mår precis som du och det e hemskt!!

Men antar att det bara är att bita ihop :(

Jag jobbar även som förskole kock och klara inte av visa dofter av mat Haha
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:16:17 följande:

Åh nej! Som kock...?! Det vet jag inte om jag hade fixat just nu, all eloge till dig behöver göra det!

Ja! Det är nog bara att bita ihop, men ibland är det så jäkla jobbigt.

Haha Tack!!

Det e skit jobbigt, hela dagen idag har jag varit jätte nära att ringa till mvc och rådfråga eller funderar på att stanna hemma men samtidigt vill jag inte ge mig!

Hur långt gången e du?
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:34:29 följande:

Jag har googlat massor och till och med funderat på om jag ska testa ett hokuspokus armband..!! Haha!

Jag är 6+5 så det är lååååååångt kvar, du?

Haha kanske värt att pröva ;)

Jag är bara 6+1 så ännu längre
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 14:44:03 följande:

Ja! Kanske :) känns lite som om jag provar vad som helst.

Nja, säg inte det, du kanske får ett par dagar tidigare :)

Är det första barnet?

Eller hur, när jag hämtade mina barn idag så åt de clementin smakade och de var super gott de första jag åt idag som jag inte mådde illa av så vart ett stopp på vägen hem och köpte clementiner haha

Jag har 2 barn 9 och 8 år från ett tidigare förhållande så detta är min och min mans första gemensamma :)

Själv då?
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 17:20:48 följande:

Åh! Clementiner funkar för mig med, äter flera varje dag :)

Samma här! Två sen tidigare, 9 och 6 år och detta är vårt första gemensamma

Haha vad läskigt, vi låter lite lika :)
  • Tokigsnart
    Lestina skrev 2018-11-26 18:02:18 följande:

Ja :) minst sagt!

Har ni berätta för någon eller syskonen?
  • Tokigsnart

Nyss hem kommen från vul

Allt såg jätte bra, vi fick se vårt lilla mirakel 6+3 och hjärtat slog så fint <3 lycka e total och speciellt efter att vi i början av sommaren fick besked om att vi inte kan få barn, men de gick :

• Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-26 19:27:11 följande:

Är nu i vecka 7 (6+2) och har fortfarande inga symtom. Hade lite mensvärk förut men de sista 2 dagarna har jag inte känt något. Mitt HCG stiger som en normal graviditet men jag är så fruktansvärt rädd att det är något som det inte ska när man läser om allas symtom. Ska på VUL på torsdag. 

Hej!

Hoppas allt ser bra ut idag för er!!

Håller tummen
  • Tokigsnart
    Jilo skrev 2018-11-29 07:44:41 följande:

Grattis! Känner igen dig från en annan tråd där jag själv bara läst, inte skrivit. Hade aldrig trott vi skulle hamna i samma ankomsttråd! Så roligt!! :)

Hej!!

Åå vad roligt :)

Hur mår du? Vilken vecka är du i?
  • Tokigsnart

Hej tjejer!

Hur mår ni?

Själv e jag så fruktansvärt trött och så äcklad av det mesta, Är det någon som har något tips på illamående är hungrig men äcklad av allt? Jätte jobbig kombo :)

Jobbar som förskolekock och dagarna är en pers, lukten av mat

Hur gör ni andra för att dämpa?

• Tokigsnart
    Kumminsilver skrev 2018-12-03 10:27:06 följande:

Jag har också börjat må illa nu. I förrgår från ingenstans började jag spy, hade inte haft några särskildt tydliga symtom fram tills dess. Åkte till apoteket och köpte armband mot illamående, vet inte om de hjälpt något för jag har ju mått illa ändå men i alla fall inte spytt. I övrigt har jag märkt att äpple, gärna röda från Sverige av någon anledning, samt sourcream and onion chips och havrefras dumpar mitt illamående för stunden. När det gäller havrefras måste jag äta dem långsamt, en och en och torra för att det ska hjälpa annars får det lite motsatt effekt ;) Just havrefrasen hjälpte i alla fall mot illamåendet i min första graviditet också. Så du kanske får försöka prova dig fram och se om du hittar något snacks som hjälper dig, om du inte redan gjort det.

Skönt att du har hitta något som hjälper dig, jag har ju inte lyckats med de än, eller det som går ner e smörgåsar och nu på kvällen fick jag i mig nyponsoppa!

Men nu ligger jag i soffan och mår illa igen :(

Kanske ska ringa till bm i morgon och be om tabletter

Men känns så dumt och klaga, har ju kämpat i 1,5 år för en gravidet och nu när vi har lyckats så känns det som jag bara gnäller och känner mig äcklig tycker till och med att jag själv luktar surt :( men min man säger att jag luktar gott som alltid
  • Tokigsnart

Hej!

Måste rådfråga er alla, har så svårt att ta in att jag e gravid samt så svårt att släppa oron över missfall

Vi var på ett vul i v6+3 och fick då se vårt lilla mirakel och ett hjärta slog

Men nu så funderar jag på att boka ett tidigt ul här i Sthlm nästa vecka för att återigen se att allt ser bra ut, e man dum som gör det? Ska jag vänta för tänkte ändå göra kub test efter jul och nyår

Men har så svårt att koppla av och njuta

Vad hade ni gjort?

• Tokigsnart
    Jilo skrev 2018-12-06 18:46:29 följande:

Känner exakt som du. Känner mig knappt gravid (trots illamående) och tänker hela tiden på hur stor risken för MF är (över 50% i min ålder sägs det) :(

Så har egentligen inget råd att ge. Gjorde ett privat vul i v 6+2 och kommer göra ul och nipt på tisdag, v 10+3. Har varit på väg att boka vul flera gånger senaste veckorna och längre än till v10+ hade jag inte klarat av att vänta.

Ja,det otroligt jobbigt och skönt att man inte e ensam och känna så här, vad skönt att du snart får se igen blir avundsjuk! ;)

Ja,jag har oxå varit på väg flera gånger denna vecka

min man säger att jag ska göra det om jag vill och känner, men vet inte? Kanske ska vänta till kub

Haha besluts ångest deluxe
  • Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-12-09 09:02:38 följande:

Ni som blivit sjukskrivna tidigt. Har ni berättat som det är på jobbet? Jag har en känsla av att jag blir sjukskriven tidigt men vill absolut inte att mina kollegor ska veta om att jag är gravid på mycket länge. 

Min chef och mina kollegor vet, då jag har ett tungt jobb med mycket tunga lyft samt att jag e heltidssjukskriven nu så berättade!!

Tänker att gå de inte vägen så kommer de få reda på det i alla fall eftersom man blir så ledsen och kommer antagligen vara bort från jobbet ändå!
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL