Inlägg från: Anonym (Ängel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ängel)

Vi som har BIM november 18

cassandra92 skrev 2018-11-08 18:45:32 följande:

Fråga. MASSA ÄL flytningar idag haha men kan det stämma att jag ska ha ÄL på tisdag då??? Kan man ha det så långt innan?

Ja, jag har hört att det kan vara jätteolika. men för att inte missa ÄL så hade jag nog börjat testa med ÄL-test typ idag/imorgon. Jag fick Äl mycket tidigare denna månad. 
  • Anonym (Ängel)
    Anonym (Otur) skrev 2018-11-10 12:08:53 följande:

När man igårkväll ska överraska maken me fertilitetsglismedel o plockar fram tuben ur sängbordslådan mitt i akten. Tycker de känns lite konstigt men kör på ändå. Inser efteråt att de blev fel tub.

Det var var handkrämstuben...

Oh nej..... Hoppas det gick "bra" ändå. Förstår det måste ha känts som en riktigt sörja...
  • Anonym (Ängel)

En fråga.

Jag hade äl förra söndagen, alltså 6 dagar sedan. Är ganska då säker på det, då äl-test blev fast glad gubbe och att jag var på VUL på onsdagen och hon såg ett ganska stort ägg aom hon trodde skulle släppa om några dagar.

Nu 6 dagar senare får jag blinkande gubbe på äl-testerna igen., vad kan det bero på? Släppte aldrig ägget, eller har jag äl två gånger denna månad?

• Anonym (Ängel)
    Milka21 skrev 2018-11-10 16:03:50 följande:

Hej! Första inlägget här på FL någonsin! Ska ha min mens imorgon 11/11. Känner inte något mer än ömma bröstvårtor och är så nervös. Har kört med CB advanced digital, låg på dagen med fast smiley gubbe och två dagar innan det. Finns det en chans att det kan ha tagit sig?

ja såklart det finns chans. det är ju störst chans att bli gravid på ägglossningsdagen och några dagar innan. Så ni har ju prickat in rätt dagar att ha sex. Så chansen att de tagit sig utifrån den aspekten är ju stor. Sen är det ju hundra andra saker som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Håller tummarna. Om ni nu inte skulle bli gravida denna gång så skulle jag rekommendera er att ha sex någon dag efter fast smiley också. Ägget släpper cirka 12-48 timmar efter man fått utslag på Äl-tester- 
  • Anonym (Ängel)
    JohannaLi skrev 2018-11-10 17:55:31 följande:

Wow vad många plus idag!! Vad kul, blir hoppfull! Grattis alla!

Är på äl+ 5 eller 6 (är lite osäker om äl var på söndag eller måndagen) och känner idag små stickningar eller molande i livmodern växlar från höger till vänster sida, kan det va ägget som fäster tro? Någon som plussat som känt samma ca en vecka efter äl?

Jag känner liknande, inte stickingar men molande värk. Jag hade äl antingen typ lör eller sön. Dock fick jag blinkade äl-test idag igen fast jag fick fast glad gubbe för en vecka sen. Jätteförvirrad? 
  • Anonym (Ängel)
    Selmans skrev 2018-11-10 18:16:17 följande:

Köpte ett digitalt test också på grund av att jag hört lite för många skräckhistorier om testlagrets tester, men mycket riktigt. Jag är GRAVID!! SÅÅ LYCKLIG!

Var helt tvärsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Hade inga ägglossningsflytningar what so ever och trodde att kroppen helt enkelt hoppat över ägglossning denna månad. Hade bara lite extra mycket lotionflytningar. 

Sedan har jag inte haft några gravidkänningar. Tycker jag läser att varenda en här inne som blir eller inte blir gravid får ömma bröst och illamående och frossa och allt vad det är, men jag har mått precis som vanligt. 

Så detta är helt klart en överraskning! Åh så glad jag är!
    Lycka till alla ni andra och jag hoppas att vi ses i julitråden! :)

stort grattis :) Önskar dig all lycka till. Hur många dagar efter Äl plussade du? 
  • Anonym (Ängel)
    Anonymhb skrev 2018-11-10 18:27:46 följande:

Hej jag hoppar in här:)

Har BIM på måndag och är idag på äl+12. Har tagit tester och alla visar neg. Vi Har en dotter på 3år och har det senaste året fått tre missfall.

Denna månad så har jag svullen mage , gasig, högre temp , ömma bröst och "ilningar" och lite molvärk. Kanske så är jag bara skengravid :(

Men jag håller tummarna på att mensen INTE dyker upp. Tre av våra vänner har plussat dom senaste tre månaderna och man är så glad för deras skull men samtidigt så känns det som knivar i bröstet. Har även fått höra saker som "nu får ni skynda på för snart är alla vi andra i kompis gänget gravida". Har försökt förklara att det gör ont när dom säger så men orden sitter kvar.

Jag håller tummarna för att ni plussar. vet hur jobbigt den här tiden är. lider med dig för dina missfall. jag har inte haft missfall men fick göra ett avbrytande i vecka 20-21. det är tungt, det är svårt att se det roligt och mysiga när man går igenom sånt här. Och fyyyyy vilka elaka kommenterar av dina vänner. förstår att du tar jätteilla vid dig. vet dom om dina missfall? vill bara ge dig en styrkekram och vi är många här inne som inte har en helt fläckfri och lätt "barn-skapande-period" 
  • Anonym (Ängel)

Är det så många som droppat av eller är det så många som fått negativt? Tycker det är en massa namn från 1 till 11 nov. men enbart 3-4 st som plussat. 

• Anonym (Ängel)
    Pixma skrev 2018-11-12 18:56:58 följande:

Alltså...vad tror ni????

BIM idag

Jag ser ett streck :)
  • Anonym (Ängel)
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-13 10:05:01 följande:

Blev missfall idag för min del... Lycka till ni andra!

Usch nej :( lider med dig, håller tummarna att du får pluss snart igen <3 
  • Anonym (Ängel)
    tisse_tuss skrev 2018-11-14 09:56:06 följande:

Tog det här testet nu imorse på ÄL+9 (BIM-3), kan det vara ett sånt spökstreck som ändå verkar ganska vanligt på Clearblue? Fick nämligen tokblankt på Testlagret.

Har inga symptom alls (inte ens PMS) så hade räknat med att det var kört, de två gånger jag varit gravid innan (tidiga missfall) så har jag haft extremt ömma bröst och lite illamående när jag plussat. Kan jag vara gravid utan symptom eller är det bara ett spökstreck?

Jag tycker det där ser positivt ut!
  • Anonym (Ängel)

En fråga, är det "inte bra" att ha en lång lutealfas. Min är 17 dagar, ibland har den till och med 19 dagar. Är det lika "illa" som ha en kort? 

• Anonym (Ängel)
    Johannamari skrev 2018-11-15 19:02:36 följande:

Provade ett testa tidigt nu på kvällen.. blankt. 

Ska man lita på det eller testa igen om mensen är sen? 

Kunde inte låta bli och nu känner jag mig sjukt besviken. Dock galet ömma bröst varav bröstvårtorna blivit större och ömmar för ingenting. Är det vanliga mens symtom? Någon som känner igen sig?

Jag tog ett testa tidigt igår och ett vanligt idag. Båda negativa. Men har precis samma symptom som dig. Fast även molvärk i nedre delen av magen också. När har du bim?
  • Anonym (Ängel)
    Skitfrustrerad skrev 2018-11-17 18:59:30 följande:

Tog ett test imorse som var negativt. CB digital. Är på BiM -4. Hade lovat mig själv att INTE testa innan BiM den här gången men nog fan kunde jag inte låta bli. Har inga symptom alls. Inte ens pms. Möjligtvis lite molvörk längst ner i magen men det kan ju vara vad som helst. Det känns som att jag aldrig kommer få det där plusset! Varje månad veckan innan mens känner jag mig som en missbrukare som jagar den stora kicken eller vinsten. Tror jag behöver en paus från allt det här!

Vi har bim på exakt samma dag! Är också på bim-4, tog också ett cb digitalt imorse.. men det var negativt... :/ det enda som skiljer oss åt är att jag har massssssa symptom. Men det har jag haft alla andra månader oclså.. så det blir nog inget denna månad heller.. jag känner också att jag skulle behöva en paus från allt det här.. men jag vill ju verkligen ha barn. Då känns det så konstigt att ta en paus... ville bara skriva av mig, känns som vi är i exakt samma situation
  • Anonym (Ängel)

Jag testade negativt imorse med cb digital. Är på äl+14 har bim om två dagar men eftersom min lutealfas är så lång så är det nog att räkna med att mensen kommer på tis. Eller har någon fått negativt på äl+14 men fortfarande varit gravid? :(

• Anonym (Ängel)

Här kom mensen idag.. :/ en dag tidigare.. 

• Anonym (Ängel)
    sariiparii skrev 2018-11-19 14:38:48 följande:

La till mig i pluslistan nu, eftersom plusset var mycket starkare imorse och nu kunde till och med mannen se det klart och tydligt!

Märklig känsla det här :D

Grattis! Förstår det!

Vilket försök är ni inne på nu när ni äntligen plussade? 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18