• DoriaP

Vi som har BIM november 18

Anonym (Trean) skrev 2018-11-10 09:23:16 följande:

Mina spökstreck var inga spökstreck och nu har det bruna börjat avta och ett svagt illamående börjat infinna sig. Verkar som om vi kanske får en julibebis ändå :). Tack alla fina här inne för pepp och stöd. Önskar er alla finfina plus. Nu hoppas jag bara att denna lilla håller sig kvar. Imorgon blir det fin present till ?far?!

Så roligt !! Stort grattis !!
  • DoriaP
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-13 10:05:01 följande:

Blev missfall idag för min del... Lycka till ni andra!

Huvva skickar en stor kram !!
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-16 08:17:25 följande:

ÄL+3 idag, och molvärken har börjat lite smått! Annars mår jag toppen :) nån annan som har BIM i slutet på månaden? Jag har den 28:de :)

Yes runt den 26-27:e lite beroende på hur kroppen sköter sig.

Nu ska man bara försöka att inte bli knäpp dessa veckor !!
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-16 08:37:56 följande:

Åh vad roligt med fler! Ja denna tiden på månaden är värst Hahaha!! Man blir knäpp speciellt om man får symtom :)

Såg nu att det lutar mer mot 28:e precis som du.

Förra månaden kände jag mig typ gravid direkt vi hade haft sex förra gången, molvärk, svullen mage, annorlunda. Dock ingen bebis. Nu känner jag ingenting alls....bara vänta och se.
  • DoriaP
    Anonym (Otur) skrev 2018-11-15 13:49:56 följande:

Exakt så kände ja förra månaden! Trodde verkligen ja va gravid. :(

Jag med, sen mens två dagar men nog kom den ändå =/. Denna månad känner jag ingenting alls.
  • DoriaP
    NervösaNatta skrev 2018-11-17 21:22:21 följande:

Vart väldigt inaktiv i tråden denna månad har försökt att inte tänka på det hela..

Är just nu lite inflyttningsfest med nära vänner.. gick på toa och rosa på pappret.. så jävla ledsen! Ingen som vet att jag å sambon försöker skaffa barn.. och jag var tvungen att gå undan. Är så jävla ledsen! Visst vi har inte försökt länge men min syster och alla i min familj har fått på första försöket. Så detta känns, det är ganska jobbigt.

Var tvungen att få skriva av mig. Usch! Näe vad det suger när man får ?besked? när man är bland folk som inte vet ochman bara vill gråta egentligen.

Skickar en stor kram !!!!!
  • DoriaP
    Liit skrev 2018-11-19 22:56:35 följande:

Jag har BIM 28e. Några kvar som har bim i slutet på november?

Grattis till alla gravida!

Yes !! Runt 28-29 har jag. Så lär hänga här tills mensen kommer.
  • DoriaP
    Canary skrev 2018-11-20 08:26:24 följande:

Själv har vi inte legat så mycket, men några gånger inom fertila perioden. inte kört med stickor denna månad. Tänker fåfängt att det faktum att vi stressat ned kanske ändå ger ett plus :)

Samma här, orkade inte alla dagar i det fertila fönstret. Det var lixom inte roligt längre.

Inga symtom heller, men man hoppas ju ändå!!

Håller tummarna för er !!
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-21 07:57:36 följande:

Hahaha jag känner samma!! 15 december har vi försökt i 1 år så känner att jag vill GÄRNA bli gravid innan 1 årsdagen! Känns som en evighet men samtidigt kan jag inte fatta stt det är snart 1 års sen min sambo snodde mina piller och sa * dom här vill jag att du kastar* haha :)

Haha så gulligt av honom!!

Men förstår du vill plussa nu !! 1 år är en lång tid att goppas och vänta. Håller tummarna för er !!
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-21 12:06:32 följande:

Jag minns fortfarande den dagen när klockan slog 13.00, tiden jag brukade ta mina p-piller på. Vi hade haft sex dagen innan och när klockan slog 13 satt vi i bilen och så sa jag till honom att nu ska jag egentligen ta mina piller, med världens störta smile på läpparna. Då höll han mig i handen och sa att dom behöver du inte mer, du kommer bli världens bästa mamma. Tänk vad glad och pirrigt det va, nästan som det va förbjudet att inte skydda sig! Idag är det inte lika glatt, men ändå spännande! Tänk att man skyddat sig typ halva livet och va livrädd för att bli ung mamma. Så skiter man i skydd och inget händer ändå! Livet är bra konstigt ibland

Men åh !!

Haha ja men eller hur !! Kände det som om jag blev gravid första gången vi hade oskyddat, inte alls runt ÄL eller så och nu när vi ligger efter planer så känner jag ingenting och det blir ju ingenting heller.
  • DoriaP
    Tirin skrev 2018-11-24 08:09:25 följande:

Plussade väldigt tydligt i morse:) är väldigt lycklig. Tredje försöket för oss och då mycket oro som släppt då jag tänkte vi var för gamla (är 37). Stort lycka till till er som kämpar vidare! Det enda tips jag kan ge är att ha koll på äl och sekret i kombination och att börja satsa hårt när toppen är på väg upp, inte vänta med sex tills helt "positivt" lh-test. Kram på er!

BIM-lista november

1/11 teresee, kstadtjej87, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87

7/11 Incognita, CE, LoveEver

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

10/11 Strösocker

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18

12/11 Missempi, Mezzy, Pixma

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 April2, Granskott

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina, marängsviss, EllieJo

18/11 småfossingar, Kretipleti

19/11 JohannaLi, Evi 82 , MammsenS, MrsMM

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp, nathel

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad, Olivia1992

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ, Tiolina, Linzan, Sariiparii

23/11 Miichaella, lw12, Solgul

24/11 Persi91, Tirin, Jordgubb

25/11 saraholm

26/11 Mia86a, Piffan87, DoriaP, mallllllin

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

29/11 minnie768

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87

Pluslista:

Emmas92 bim -1

Pemmelie BIM -1

Va1kyrja BIM -3

LoveEver BIM +1

EllieJo BIM -7

småfossingar BIM -5

Evi82 BIM -6

Pixma BIM

SofieElise BIM+1

Granskott BIM+2

JohannaLi -2

Sariiparii BIM -4

Honsomlängtar ÄL +15

Kretipleti BIM+2

Tirin BIM

Stort grattis!!

Härligt att höra att det faktiskt fungerar i vår ålder (är 36).

Tack för tipsen och lycka till !!
  • DoriaP
    Anonym (Hoppas) skrev 2018-11-25 17:25:17 följande:

Den där känslan när det liksom rinner till och man bedrövad går på toa bara för att kolla läget. Och det är falsklarm. Igen.

Hoppet är tillbaka!!

Kanske ska jag våga mig på ett test till imorgon.

Samma här. Så jag köpte ett testa tidigt test för att kanske göra pinan kort. Känner jag hellre tar ett negativt test än att ha ångest och springa på toan hela tiden.

Jag hoppas din mens håller sig borta !!

• DoriaP

Jag tror jag just plussade, två positiva test.

Men känns som om mensen ska komma vilken sekund som helst, känner av äggstockarna och den välbekanta molvärken.

Vet inte om jag riktigt vågar tro på att jag är gravid Tyst.

• DoriaP
    Liit skrev 2018-11-27 19:45:47 följande:

Grattis :D

Tack svårt att förstå. Väntar på mensen hela tiden.
  • DoriaP
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:28:00 följande:

Efter att ha försökt i 21 månader med bara en fungerande äggstock, pcos och troligtvis endmetrios kom. Äntligen vår morgon också. Man har pendlat mellan hopp å förtvivlan så många gånger men idag plussade vi på BIM+2

Känns overkligt och vi är fortfarande i chock och kommer nog vara ett tag framöver.

Lycka till och fortsätt att kämpa alla ni andra där ute! Dom här nästan 2 åren har varit en otroligt tuff resa med mycket känslor och tårar och det är svårt att fortsätta att blicka framåt och fortsätta att kämpa när man bara månad efter månad får negativt. Jag tänker på er <3

Stor stort grattis !!
  • DoriaP
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:49:44 följande:

Men åh tack!! <3

Det känns som sagt overkligt. Känns som en dröm. Jag misstänkte verkligen inte ens att jag va gravid. Jag skulle spolas på kliniken efter den här mensen å va så jädrans förbannad över att mensen inte dök upp!!! Det kommer nog ta en stund innan vi förstår å kan glädjas på riktigt.

Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?

Jag har inte heller fattat det ännu. Väntar bara på en blödning. Kommer nog ta ungefär 9 månader innan jag fattar det är sant ????.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18