• Ero13

Vi som har BIM november 18

Hejhej!

Kommer direkt ifrån oktobertråden, fick min mens i morse. Vi påbörjar nu tredje försöket och hoppas att november är lyckomånaden! Nästa bim är beräknad till 8-9/11 så skriver in mig på 9/11. :)

BIM-listan nov 

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

5/11 Noanda 

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil 

9/11 ero13

15/11 MissKelli

• Ero13

Tiden från mensen till ägglossning är sååå lång :( mer än två veckor kvar för min del och jag vill bara att det ska vara dags igen. Är det någon mer som har ganska lång follikulärfas?

• Ero13
    Incognita skrev 2018-10-10 13:19:29 följande:

Hej! Tjuvstartar lite i den här tråden 

Har BMI nu på fredag men är ganska säker på att mensen är på väg då jag har tydliga symptom på det. Jag och sambon har försökt från och till (inte varit superaktiva jämt) i några månader men nu tänkte vi köra igång ordentligt med sexet så vi får de bästa förutsättningarna för ett plus! Vi längtar så mycket.

Nästa BMI är 8/11 och jag hoppas innerligt att det tar sig då om inget händer nu dvs. Har införskaffat Rosenrot Forte och tänkte börja köra med det fram till ÄL 25/10.

Håll tummarna för mig nu tjejer och lycka till alla!

Vad kul att komma igång ordentligt! :) Håller absolut tummarna!
  • Ero13
    gummsanmadde skrev 2018-10-10 21:10:25 följande:

Jag ha så dålig koll på dessa olika ord, eee follikulärfas, tiden mellan mensen första dag fram till ägglossning? Dom dagarna beror på hur lång menscykel man har va? Ja du hör vilken koll jag har haha.. men som jag ha ca 31dagar, å räknar att ägget släpps ca 14 dagar innan (ej testar men känner tydlig smärta i ett par dagar) så på dag 17-18. Då är min follikulärfas 17-18 dagar??

Ja, precis :) jag har precis själv lärt mig alla dessa termer. Jag är lite nördig, så när jag väl börja sätta in mig i saker så gör jag det med råge ^^ Då har du och jag ungefär lika lång cykel :)
  • Ero13
    puffen2009 skrev 2018-10-11 20:04:00 följande:

Mensen kom igår här så bara att ladda om! Tänkte testa dubbel dos rosenrot den här cykeln så får vi se om det har någon effekt.

Verkar inte kunna kopiera listan så någon får gärna lägga till mig Har BIM den 14/11

Lägger till dig :)

BIM-listan nov 

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

14/11 puffen2009

15/11 MissKelli
  • Ero13
    Livethänder skrev 2018-10-28 20:25:33 följande:

Hej alla! Hade äl idag, första gången sedan augusti som jag verkligen kände av den också :) har testat med äl-test och bifogar en bild här. Tre timmar efter det starka testet blev det svagare igen på kvällen. Kan stegringen gå förbi så snabbt? Och tycker ni att det nedersta testet ser positivt ut? :)

Så där såg mitt test ut förra månaden. Då var det starkt, som ditt nedersta, sjönk sedan efter några timmar. Jag testade med Cb digitala tester denna månad och det kändes mycket lättare än att avgöra om strecken är tillräckligt starka. Jag tog rfsu-stickor samtidigt och jag skulle aldrig tolkat det som positivt, när jag samtidigt fick positivt med Cb. :)
  • Ero13
    Livethänder skrev 2018-10-29 13:13:37 följande:

Tusen tack för svar! :) nej det är nog klokt att inte överanalysera tester, man blir ju knäpp till sist haha.

Precis, så testa med Cb nästa gång om du tycker att det är svårt att tyda :)
  • Ero13
    Alllleee skrev 2018-10-29 20:28:42 följande:

Jag skakar / är i chock, är detta sant? Jag ser här men jag vet inte???

Grattis! :D vad roligt!!
  • Ero13
    Teresee skrev 2018-10-30 18:52:01 följande:

Kan inte hålla mig från att publicera denna även fast jag vet att det är så himla svagt. Oredigerad bild. Ser ni nåt? Vad tror ni? :D :D :D

Jag tycker mig se ett ytterst svagt streck! :D Grattis! Håller tummarna att det blir starkare!
  • Ero13
    1995lj skrev 2018-10-30 19:43:14 följande:

Hej jag är på bim - 2 testade nu ikväll med predictor Early jag ser ett sträck men känner mig ändå så osäker

Tycker att jag ser ett svagt hos dig med! :D Grattis!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18