Inlägg från: LillaElementet |Visa alla inlägg
  • LillaElementet

Vi som har BIM november 18

Hej! Har bim 30 okt men känner redan att det blev inget denna gång heller. Så nästa bim är 28 november och även vårt 4 försök. Har inga kids sen tidigare men längtar, jag har dock fått vänta in min man. Slutade med p-piller aug 2017 och har regelbunden cykel. Trodde det skulle vara lättare men denna gång kanske är vårt tur ????

• LillaElementet
    Canary skrev 2018-10-23 14:59:00 följande:

Finns det noll procents chans att du är gravid, dvs ni fick inte till det inom den fertila perioden? Annars har jag hört att det faktiskt ofta är när man inte får några symptom alls som man är gravid... så kanske ändå finns en chans!

Det finns chans, vi låg innan, under och efter ÄL. Men jag har en stark känsla att det inte blev något. Jag brukar må dåligt under mens, äl samt av pms så tycker jag borde känna av en graviditet.
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 11:24:38 följande:

Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.

Jag kan verkligen relatera, är i samma sits. Fjärde försöket och ingen av oss har barn tidigare eller råkat bli gravida/göra nån gravid så blir ju en slags stress när man legat på äl och omkring men ändå inte lyckas.
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 13:43:02 följande:

Ja verkligen! Vet ju många av mina vänner som försökt i ett halvår eller mer och sen blivit gravida plus att man ju såklart läser att snittet för att bli gravid är sju månader av försök men hjärnan kan ju ändå inte låta bli att kria sig över om det är ngt fel på en...

Vi båda har passerat 30 så jag är lite stressad över att det kommer ta lite längre tid. Men det är ju så slitsamt att hoppas, planera in ligg och sen bli besviken på BIM. Jag trodde det skulle vara mer lätt och romantiskt att skaffa barn ;)
  • LillaElementet
    JohannaLi skrev 2018-10-30 13:43:02 följande:

Ja verkligen! Vet ju många av mina vänner som försökt i ett halvår eller mer och sen blivit gravida plus att man ju såklart läser att snittet för att bli gravid är sju månader av försök men hjärnan kan ju ändå inte låta bli att kria sig över om det är ngt fel på en...

Vi båda har passerat 30 så jag är lite stressad över att det kommer ta lite längre tid. Men det är ju så slitsamt att hoppas, planera in ligg och sen bli besviken på BIM. Jag trodde det skulle vara mer lätt och romantiskt att skaffa barn ;)
  • LillaElementet
    Jojjans skrev 2018-10-31 14:44:58 följande:

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

Jag plussade idag och jag har inte känt något symptom alls. Verkligen inga alls. Så man behöver inte känna något för att det har tagit sig =)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18