Inlägg från: Emsopemso |Visa alla inlägg
  • Emsopemso

Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)

Som rubriken lyder, över bim. Med +3 dagar om jag räknar från längsta cykeln. +5 om jag räknar utifrån hur min cykel brukar vara. Enda plusliknande jag hitills fått är ungefär 24 timmar när testen torkat ;)

Dvs ej tillförlitligt. På stickor såsom rfsu har jag fått skuggor/spök.

Väntan är outhärdlig, har lite molvärk å halsbränna deluxe men i övrigt mår jag finemang.

Så finns det lite folk här på FL som fått vänta länge på sitt plus men endå känt på sig? Eller någon helt oväntat bara fått plus å de visat sig vara rätt sent? Hit me! ;)

Mvh en barnkär, otålig tjugosjuårig tant.

• Svar på tråden Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)
  • Emsopemso
    zebrans skrev 2018-10-01 19:11:13 följande:

Har du någon bild på dina RFSU test? Kul att jämföra med någon

Här är väl den tydligaste enligt mig själv. Får se om kvallen här gör så att de inte syns alls.. men ja, det är så drygt å vänta!

Har du tagit något annat än rfsu's? :)
  • Emsopemso
    annie1990 skrev 2018-10-01 22:53:24 följande:

Jag är också på BIM+3 och får negativt test! Känner mig lite yr och otroligt sömnig men annars inga symptomer på graviditet förutom bristen på mens..

Hur går tankarna hos dig just nu? Så spännande att få va med i en tråd där jag känner igen mig! Är detta ditt första försök till barn? Håller tummarna för oss båda!!

Jadu, bim+4 och negativt på morgonurin.

En törs ju inte hoppas. Fast man gör det iallafall! :/

Nej vi är inne på vår 15 eller 16e försök. Bestämmer mig efter varje månad att jag ska ringa å söka hjälp.. men sen vill jag bara prova en gång tilö innan samtalet.

Du då? :)

Tack så hjärtligt håller en tumme tillbaka <3
  • Emsopemso
    annie1990 skrev 2018-10-02 09:14:11 följande:

Imorse kom tyvärr min mens :( detta är mitt första försök så är svårt att veta hur man ska tänka på annat!! Kan tänka mig att tankarna bara växer och blir mer hopplösa för varje gång? Jag hoppas verkligen det löser sig för er snart!! Detta var också fösta gången någonsin min mens va sen så man blir ju helt galen i tankarna!

Åh oroa dig inte! Det är vanligt att det tar runt ett år, tillochmed längre! Hur tråkigt de än är att höra, för det hjälper en inte för stunden, men det kommer <3

Bara för att jag kämpat över året betyder inte att det måste vara så för dig, redan nästa månad kan vara din tur! :) hoppas på det! <3

Att hoppas å vänta å längta och räkna dagar blir en inre stress, det är sjukt men det kan rubba menscykeln helt :( försök att slappna av å lev livet medans, även fast det är sjukt svårt då barnlängtan är stor.

Kram på dig !
  • Emsopemso
    h0pe79 skrev 2018-10-02 10:29:12 följande:

Jag håller tummarna för dig! Jag väntar oxå... Är på ÄL +13 idag, negativt test igår morse. Ingen mens men molvärk som kommer och går. Ibland är jag säker på att mensen kommit och springer på toa, men icke.

När hade du äl?

h0pe79 skrev 2018-10-02 10:29:12 följande:

Jag håller tummarna för dig! Jag väntar oxå... Är på ÄL +13 idag, negativt test igår morse. Ingen mens men molvärk som kommer och går. Ibland är jag säker på att mensen kommit och springer på toa, men icke.

När hade du äl?

Tack så hjärtligt! <3 jag vet inte helt säkert då jag lagt av med äl tester då jag mådde dåligt av dom.. men tror runt den 19, 20 om man går efter kroppens signaler! :) har en kortare lutealfas, 8,9 dagar om jag fattat det rätt.

Hoppas givetvis mensen inte kommer. Men om stickorna endå inte vill ge mig ett plus så får den gärna komma! Haha blir så sinnesförvirrad!

Håller en tumme för dig å h0pe :)
  • Emsopemso
    LD2018 skrev 2018-10-02 16:59:43 följande:

Min ÄL blev 1 vecka försenad och bidrog därför till att min mens blev 1 vecka försenad. Så jag plussade svagt på "bim+8" detta stämmer ju dock inte eftersom mensen blev en vecka försenad. Och därför kom mitt svaga pluss på "nya" BIM dagen +-1 dag :) hoppas någon förstår vad jag skriver.

Via VUL kunde detta bekräftas då graviditeten inte var längre gången än 5+3 (v6)! Hade även tagit negativa gravtest i 10-14 dagar innan mitt pluss. Upptäckte mitt pluss på ett TORKAT test, så visst går det att lita på ;) dock har jag hört att rfsus är skit!

Önskar er alla lycka till, och ge inte upp! Det kan vara ÄL som spelar ett spratt med er :)

Åh precis sånt här som får mig att hålla hoppet uppe! :) tusen tack för ditt svar ! <3

Hoppas hoppas på att äntligen få ett plus någon dag framöver. Ingen mens i sikte :D
  • Emsopemso

Bim+5 (+7) men ingen mens i sikte.

Lite molvärk, ryggvärk i svanken igår kväll utan dess like.

Ska testa igen om någon dag. Försöker tänka bort de. Men de är svårt! :)

Hoppas innerligt endå!

• Emsopemso
    LD2018 skrev 2018-10-03 14:29:13 följande:

Hoppas hoppas!

Håll koll på de torkade testen nu ;)

Det här är ett torkat från i förrgår(tror jag).

Rfsu testa tidigt tror jag.

Tagit tentos testa tidigt imorse men inte den blekaste lilla tråd på den. Suck.

Men håller hoppet uppe än! Har fruktansvärt ont i korsryggen dock ._.
  • Emsopemso
    zebrans skrev 2018-10-01 20:50:13 följande:

Nej jag har bara använt RFUS. Har dock nu i efterhand läst om att de är kända för spökstreck, så går det många fler dagar utan att mensen kommer får det bli att beställa hem en annan sort

Hur går det för dig zebrans?
  • Emsopemso
    h0pe79 skrev 2018-10-04 07:56:38 följande:

Neg på test nu imorse :( Har testdag på lördag så får väl hoppas någon dag till... ÄL +16 idag (BIM +8 tror jag).

Finns det ens en chans att jag är gravid?

*ser hoppet få vingar å flyga iväg*

Åh vad tråkigt! :( jag tycker endå att ingen mens är positivt! Sen vart den har flytt det vettekatten! :'D

Man läser om såna solskensberättelse om folk som inte plussar förns bim +14 typ. Men det låter ju så makalöst då typ 99procent av alla här verkar plussa på BIM +/- 1.2 dagar.. blööh :(

Har bestämt mig för att inte testa mer nu förns söndag!.. let's se about that.. men ska göra mitt bästa! :)
  • Emsopemso
    Bebbo2019 skrev 2018-10-03 23:27:10 följande:

Jag kan ana ett streck på de torkade från rfsu!?

Tack! Jag med, men kan ju lika gärna va färgrester eller vad som :o men hoppas innerligt! Ska försöka hejda mig med test.. blir så dyrt.

förr eller senare inom 9 månader borde ju något visa sig :'D
  • Emsopemso
    GAndrea skrev 2018-10-04 10:40:16 följande:

Jag testade varannan dag från Bim. Dag 16 fick jag se första plusset.. Dag 18 tog jag clear blue digital test som visade 3+ veckor. Galet irriterande att plussa så sent. Höll på att tappa förståndet. Det fanns inte en tillstymmelse till att de 14 (!) testaren jag gjorde innan skulle visat positivt. Testade apotekets egna, clear blue (inte digitala) och gravidkollens tester. Men gravid var jag. Andra gången plussade jag tom innan Bim! Och blev flyttad fram 9 dagar så jag måste ha plussat bara några dagar efter jag hade ägglossning.... Sååå konstigt.

Lycka till bland testerna!

Tusen tack för dina ord! <3

Ja man håller redan på å bli knäpp, hade du några symtom eller så som gjorde att du fortsatte testa? Eller var det bara mer "för att" ?

Jag hoppas å längtar å hoppas å längtar! :)
  • Emsopemso

Mensen kom tyvär för mig. Så är väl dags å ringa jobbiga samtal till KK. Men lycka till alla andra som är i samma sits <3 :)

Svar på tråden Bim +3 inget plus..än! Kom med era solskenshistorier, ni son plussat sent! :)