• Anonym (Anna)

Hur gör man ett barn?

Jag vill bara säga att jag känner igen mig så väl i alla de känslor du beskriver, och har bara samma tips som ovanstående - sök hjälp nu, vänta inte! Var i samma situation för drygt 5 år sedan, unga och friska kändes det bara så orättvist att alla andra (tyckte vi) lyckades direkt medan vi kämpade och kämpade. Det visade sig i vårt fall bero på för få spermier. Nu många IVF:er senare har vi en dotter på 2,5 år och är gravida med andra barnet i v 35. Att det krävdes ivf och inte gick på "naturlig väg" spelar ingen som helst roll när man når målet. Lycka till!

• Anonym (Anna)

Återigen, sök hjälp. Råd om att inte stressa och sluta tänka på det är strunt (såvida man inte är under sådan stress att ägglossningen uteblir), p-piller går ur kroppen relativt snart och det är INTE normal att det dröjer mer än ett år efter att man slutat, och kosten har i de flesta fall endast marginell betydelse. Du kommer att få många mindre vetenskapligt förankrade råd i detta forum, men det bästa du kan göra är att söka hjälp och genomgå en utredning.

Svar på tråden Hur gör man ett barn?