Erla skrev 2018-10-18 14:31:54 följande:
Det är verkligen inte lätt, det här med äl och barnverkstad. Tycker att det är synd att du inte får hjälp trots att problemet då troligen inte beror på din vikt. Jag förstår att det blir dyrt med äl-test om du liksom har ett spann på flera månader och till och med upp till ett år! Min mor hade också långa perioder med utebliven mens och hon har idag fyra barn och alla blev till utan hjälp. Dock tog det 7 år att få till första, men efter det rättade äl och mensen till sig så då ploppade den ena ungen fram efter den andra :P hoppas äl kommer nu då så ni får en chans att bli gravida.
Förresten har jag läst några artiklar att progesteronkräm och -tabletter kan hjälpa till att rätta till oregelbundna cykler om man har det så illa som du har det. Då ska man tydligen ta eller smörja i fjorton dagar och sedan låta bli i fjorton dagar för att börja om på nytt. Det ska tydligen lura kroppen att äl varit och att man då kan framkalla mens och i sin tur äl igen. Minns inte hur länge man skulle hålla på dock :/ undrar om man skulle kunna kombinera munkpeppar och progesteronkräm för att maximera hormonbalansen? Nu spekulerar jag bara :) munkpeppar hjälpte mig att rätta till långa cykler och tydligen ska det hjälpa mot hormonobalans. Jag hade bara upp till 50 dagar mellan mens dock så inte i närheten av ditt. Tänker att man skulle kunna käka munkpeppar i fjorton dagar och sedan smörja med typ progesterall i fjorton dagar.
Bäst är väl egentligen att söka upp läkare så du får ta prover och kolla äggstockar osv i vilket fall, men det är lite spännande att spekulera :)
Jag har varit hos läkare och inget fel hittat på mig. så ska kontakta en privat gynmottagning för jag anser att region läkarvård är inte alls bra.
Jag tyckte att jag har läst det också någon gång därför undrade jag om man skulle börja direkt. Men nu har jag en blinkade smile så får väl vänta och se om det blir en fast smile på testerna så kan jag ju börja med krämen.
Min mamma har också haft så oregelbunden mens och nu har hon 7 barn så jag tror inte vikten är det som är problem för mig. visst det är lättare men tycker inte jag väger så jäkla mycket för inte få hjälp.
har aldrig testat munkpeppar, vad gör det?