Inlägg från: Anonym (därför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (därför)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (Aborter) skrev 2023-05-16 19:41:31 följande:

Kvinnor måste acceptera att de inte får allt som de vill utan det finns andra personer med andra åsikter

Det verkar snarare vara så att det är abortmotsåndare oavsett kön som har svårt för att fatta att andra kan ha en annan åsikt än dem själva eftersom de verkar vilja tvinga andra att rätta sig efter deras åsikter kring abort genom förbud.

Dessutom är ju hela ditt påstående ernomt korkat för om det är kvinnan som blir gravid, bär barnet i sin mage i 9 månader och sen föder fram ungen så är det ju ganska sjävförklarande att det i slutändan är upp till henne att avgöra. Det enda du gör är att stoppa in kuken, jucka några minuter, spruta och dra ut den. 

PS! Jag är man 
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 11:36:41 följande:
    Ta ett exempel då på när många kvinnor tycker det är orättvist när männen har det sämre än dom?
    Det är bara orättvist när kvinnor har det sämre än männen

Tycker du det är orättvist när biologiska män kan inte födda? 
    Den frågan får du ställa dig själv eftersom det är DU som försöker göra detta till en könsfråga.

På vilket sätt menar du att det skulle vara varken rationellt eller relevant att diskutera om män kan föda när det inte är så? Tror du män kommer odla en livmoder bara för att man diskuterar det?
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 11:41:06 följande:
    Så du menar att man måste acceptera andras åsikter när det finns förbud men du accepterar inte när det inte gör det?

Det blir som sagt ologiskt när du samtidigt snackar om mångfald i åsikter och sedan säger du att det är ett problem med det som jag skrev. 
    Tvärtom, när man propagerar för förbud så skiter man bevisligen i vad andra tycker eftersom man vill förbjuda dem att göra som de vill och tvinga dem att göra som man själv vill. Det är ju vad ett förbud innebär.

Att vissa sen har lite svårt att stå för det och försöker snacka bort det med fjantiga ordlekar är ju ganska intressant det med..., varför propagera för något man har svårt att stå för?
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 12:30:21 följande:
    Det gäller då också för alla brott att det handlar om att förbjuda vad andra vill göra.
    Absolut, det gäller ALLT. Hela poängen med förbud är att man vill få folk att sluta göra något. Och det vi diskuterar här är förbud mot aborter. Dvs man vill få folk att sluta göra aborter genom att förbjuda det för att man själv inte gillar det.
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 12:26:14 följande:
    Du gjorde det till ens könsfråga. 
    Om det är orelevant så är det också när du jämför män med kvinnor 
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-16 19:42:41 följande:
    Och dessa kvinnor måste acceptera att de inte kan få allt som de vill.
    Är du onykter eller har du bara dålig koll på vad du skriver?

Om du tänker sitta här och ljuga så är det nog lika bra att vi avslutar den här diskussionen.
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 12:28:20 följande:
    Ev förbud av aborter leder inte till att åsikter förbjuds.
    Åsikter och att någon tycker annat berörs inte. 
    Japp, vi snackar inte om att förbjuda åsikter vi snackar om att förbjuda abort...bra om du håller dig till ämnet.
  • Anonym (därför)
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-16 20:49:51 följande:
    Du använder fula ord, och beskriver en kärleksakt på ett vulgärt sätt. Åtminstone jag gillar annorlunda språk.
    Jaha så nu ska du börja märka ord för att undvika sakfrågan... jag förstår.

Jag är jätte jätte ledsen om du kände dig kränkt och fick andas i en påse över mina "fula ord" men det vore ju bra om du håller dig till ämnet, för det var väl inte ordval som diskuterades...eller hur?
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:27:20 följande:
    Legalisera droger vill du? 
    Nej, men vi diskuterade väl inte droger utan abort eller hur?
    Varför byter du samtalsämne?
  • Anonym (därför)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:26:58 följande:
    Och då är det okej om du betalar för  Bianca ingrossos skönhetsingrepp antar jag....?!
    Och vafan har det med aborter att göra?

Kolla på ditt nickname så får du en hint om vad diskussionen gäller. 
  • Anonym (därför)
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-21 21:01:30 följande:

Och jag ÄR abortmotståndare. jag vet inte om du skrev mail eller i tråden. Mail skulle jag inte skriva. Om jag kommenterar någons agerande direkt i en tråd så är jag också noga med hur jag formulerar mig.

Som jag ser det så är det 1:a steget - precis som du säger -att undvika graviditet

2;a steget är vad man kan göra för att underlätta alternativ till abort när graviditet redan är ett faktum.

Men sen är jag som abortmotståndare mera fokuserad på det etiska abortmotståndet än det juridiska. Dvs mitt budskap är snarare : " gör inte abort ÄVEN OM det är lagligt" än "skärp lagstiftningen"..

"mer fokuserad på det etiska motståndet"... vad betyder det?

Betyder det att du är mot abort men skulle inte stötta ett förbud eller skulle du stötta ett förbud mot abort om det lades fram?

Vad är din etiska ställning kring kvinnor som blir gravida väldigt unga? Om du fick bestämma skulle de få göra abort, eller skulle de inte få det?

Vad är din etiska ställning kring kvinnor som blir gravida genom en våldtäkt? Om du fick bestämma skulle de få göra abort, eller skulle de inte få det?
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?