Varför anses det så illa att vara emot abort?
Försäkringar? Utveckla för jag ser inte alls kopplingen.
Ja samhället vill att människor undviker olyckor, det är ofta så att dessa olyckor föregås av handlingar som är straffbara men vad jag vet så sker det dagliga olyckor ändå.
Rör du dig på ett sådant sätt så du är en fara i trafiken och blir skadad så får du ändå vård. Du har rätt att röra dig i viss mån alltså. Ditt argument faller där alltså.
Likaså har du rätt att ha sex. Du får ha det med samtycke, om det sedan är med dig själv eller andra människor bygger alltså på samförstånd. Jag vet att du utgår bara från dig själv och att inte kvinnor ger dig sex och du vägrar inse att samtycke är det viktiga.
Enligt ditt sätt att resonera så kan man säg att fotboll är ingen rättighet eftersom jag inte kan ta med en fotboll och spela med andra människor utan deras samtycke.
Men inte fan argumenterar jag för att samhället skall förändras så att jag kan spela boll med vem som helst.
Detta utmynnar i ditt motstånd mot aborter då din bitterhet mot kvinnor som har sex och blir gravida inte skall ges möjlighet till abort. För dig så är det ett lämpligt straff.
Du kan tänka dig att missunna folk som du ogillar och sedan låtsas du som att det skulle vara ett problem när du själv eller andra drabbas av det.