Inlägg från: Anonym (Aborter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aborter)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Det är hyckleri att snacka om kvinnohat när det snarare är de som har sex som är cyniska. 
    Jag har inte sagt att sex är ingen rättighet och sedan ska andra finansera mitt sexliv.
    Så det är bara skitsnack. 

• Anonym (Aborter)
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-02 13:49:54 följande:

Jag är inte glad över att det sker så många abortwr men är helt främmande för ett förbud, varken i Sverige eller mitt nya hemland. Det är något som kvinnorna i fråga måste få avgöra själva.

Ingen får bestämma över sin kropp. 
    Med din logik så kan man säga att kvinnorna valde bli gravid och nu vill de att samhället ska betala för deras aborter. 

Att det skulle vara något som kvinnorna helt bestämma är inte rimligt. 
    Då måste de själva ta ansvar för aborter och det skulle inte ha något med samhällets uppgifter. 
    Det finns inget annat där man får helt bestämma själv och skattepengar finanserar något.
  • Anonym (Aborter)

Jag är inte glad över att det sker så många abortwr men är helt främmande för ett förbud, varken i Sverige eller mitt nya hemland. Det är något som kvinnorna i fråga måste få avgöra själva.

Bestämma själv ska vara då något som man själv tar ansvar för. 
  • Anonym (Aborter)

Ta ett exempel på där kvinnor betalar skatter och där de inte får säga något när det rör männen? 
  • Anonym (Aborter)

Så du tycker det är okej om du hypotetiskt skulle behöva ge mig 5000 kronor men sedan får du inte ha något att säga om det? 
  • Anonym (Aborter)

Finns absolut inget som många kvinnor säger att de inte får tycka något om något som kvinnor måste betala skattepengar för och det rör männen. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Fuling) skrev 2023-05-04 09:20:38 följande:

Så om du råkar bli påkörd eftersom du tittade på din telefon istället för att se dig för så får du skylla dig själv? Ergo, samhället skall inte ta ansvar för din bristande uppmärksamhet.

På något sätt så kryper din bitterhet mot kvinnor in i alla argument

Det kan påverka försäkringar. 
    Dessutom vill samhället att man ska själv också ta ansvar så man inte blir påkörd.
    En skillnad jämfört med att bli påkörd och graviditeter är att det är ingen rättighet att ha sex och att få barn, men det är en rättighet att kunna röra på sig. 
  • Anonym (Aborter)
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-04 20:31:54 följande:

Det är fortfarande en del av kvinnans kropp. Det är upp till kvinnan i fråga.

Jag har själv varit för ickevåld, men ändrat uppfattning, dels efter att ha blivit överfallen, då valde jag att börja träna självförsvar för att kunna möta våld med mer våld. Dels efter att ha suttit i skyddsrum i Ashdod medan raketer regnade ner. Min fru är reservofficer, deltog i sista libanonkriget, med allt vad det innebar med PTSD m.m men är fortfarande en del av vårt IDF. Allt är inte svart eller vitt, vi befinner oss alla i någon slags gråzon. Äter mindre och mindre köttprodukter för varje år, vi har otroligt bra vegetariska restauranger här.

Då är det en del av kvinnas kropp även när barnet kommer ut ur hennes kropp
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Fuling) skrev 2023-05-05 11:35:26 följande:

Försäkringar? Utveckla för jag ser inte alls kopplingen.
    Ja samhället vill att människor undviker olyckor, det är ofta så att dessa olyckor föregås av handlingar som är straffbara men vad jag vet så sker det dagliga olyckor ändå.
    Rör du dig på ett sådant sätt så du är en fara i trafiken och blir skadad så får du ändå vård. Du har rätt att röra dig i viss mån alltså. Ditt argument faller där alltså.

Likaså har du rätt att ha sex. Du får ha det med samtycke, om det sedan är med dig själv eller andra människor bygger alltså på samförstånd. Jag vet att du utgår bara från dig själv och att inte kvinnor ger dig sex och du vägrar inse att samtycke är det viktiga. 

Enligt ditt sätt att resonera så kan man säg att fotboll är ingen rättighet eftersom jag inte kan ta med en fotboll och spela med andra människor utan deras samtycke.
    Men inte fan argumenterar jag för att samhället skall förändras så att jag kan spela boll med vem som helst.

Detta utmynnar i ditt motstånd mot aborter då din bitterhet mot kvinnor som har sex och blir gravida inte skall ges möjlighet till abort. För dig så är det ett lämpligt straff.

Om du tycker det är lämpligt med olika straff så kan du inte anklaga mig för jag skulle vilja bestraffa andra människor 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Fuling) skrev 2023-05-05 11:35:26 följande:

Försäkringar? Utveckla för jag ser inte alls kopplingen.
    Ja samhället vill att människor undviker olyckor, det är ofta så att dessa olyckor föregås av handlingar som är straffbara men vad jag vet så sker det dagliga olyckor ändå.
    Rör du dig på ett sådant sätt så du är en fara i trafiken och blir skadad så får du ändå vård. Du har rätt att röra dig i viss mån alltså. Ditt argument faller där alltså.

Likaså har du rätt att ha sex. Du får ha det med samtycke, om det sedan är med dig själv eller andra människor bygger alltså på samförstånd. Jag vet att du utgår bara från dig själv och att inte kvinnor ger dig sex och du vägrar inse att samtycke är det viktiga. 

Enligt ditt sätt att resonera så kan man säg att fotboll är ingen rättighet eftersom jag inte kan ta med en fotboll och spela med andra människor utan deras samtycke.
    Men inte fan argumenterar jag för att samhället skall förändras så att jag kan spela boll med vem som helst.

Detta utmynnar i ditt motstånd mot aborter då din bitterhet mot kvinnor som har sex och blir gravida inte skall ges möjlighet till abort. För dig så är det ett lämpligt straff.

Då får jag i så fall bestraffa kvinnor och det är ett lämpligt straff genom att sänka abortgränsen 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?