Vi som blivit gravida efter IVF
Haha vilken superman! Vad härligt att du har sånt bra stöd hemifrån. Så otroligt viktigt! Har du packat ngn förlossningsväska?
Ja dem säger att det är foglossning och sen blir det värre när bebis ligger där och trycker. Haft sååå ont även nu på kvällen. Inga rörelser där benen hamnar i olika belastningar funkar. Måste typ gå jämnfota... Jag kan inte gå några promenader, ju mer jag går desto ondare får jag. Jag råkade springa några meter här om dagen fick så ont att jag ville gråta på kvällen. Undrar hur detta ska sluta!?
läkarbesöket gick bra - hon är jättegullig min gynekolog. Jag bröt ihop totalt när hon frågade hur jag mådde dock - men efter det kändes det bra och jag blev lugnad över att tappen inte hade minskat mer sen i lördags - så den är fortfarande över 30mm. dock har den öppnat sig lite inifrån men om jag inte får så mkt sammandragningar nu så ska det fortsätta oförändrat.
fick även veta vad maxdosen av medicinen är och fick lite ändringar på den också.
får dock en väldig huvudvärk av medicinen som heter Nifedipin - men det står jag hellre ut med än oron för regelbundna sammandragningar.
nej jag har inte packat någon väska - tänkte inte åka in på någon förlossning ännu ;) ska väl sätta mig att skriva en lista kanske vad jag ska stoppa i dock. har du väskan klar?
jag läste om en yogapose som heter polar bear som ska få bebisen att lägga sig i rätt läge för födseln - kan ju vara värt att testa :)
hur länge har du haft foglossning? låter riktigt tufft - och precis som jag så måste du väl också känna dig rätt handikappad att inte kunna gå ut på promenader (eller knappt kunna plocka ur diskmaskinen...)???
mannen åker i väg i 5 dagar nu från i morgon så jag hoppas allt kan hålla sig lite lugnt nu