Vi som blivit gravida efter IVF
Åh va kul med magbild! Håller med om att de är mer än gravidmage än en "ätit för mycket mage".. kul!
Kanske jag oxå vågar mig på att lägga ut en magbild!? Får se om jag orkar upp ur soffan och ta en sen! :)
Åh va kul med magbild! Håller med om att de är mer än gravidmage än en "ätit för mycket mage".. kul!
Kanske jag oxå vågar mig på att lägga ut en magbild!? Får se om jag orkar upp ur soffan och ta en sen! :)
Idag är det äntligen dags för ultraljud för min del. Är på väg dit nu och är så nervös att något ska vara fel, eller att det inte ens ska finnas något där inne. Håller tummar och tår för att allt ser normalt ut och det finns starka hjärtslag.
Ja gud ja, jag ser absolut skillnad. Den är stor enligt mig. Speciellt med tanke på att den är platt annars så känns de ännu större kanske :)
Ja de ska bli skönt när jag inte är sjuk längre att faktiskt må bra. För än så länge känner ja mig inte så pigg;) så ja hoppas att när ja är frisk att ja känner mig som mig själv igen, ska bli kul att se :)
Jag är i chock vi ska få en liten pojke!! Haha helt sjukt första pojken i min familj på 43 år! Jag trodde ju verkligen tjej så behöver ställa om mig lite men så spännande:) Sen börjar man tänka praktiskt, alla tjej grejer man har! Vad gör man med dem lixom haha:) Bara börja tänk på namn!
P
I fredags kväll fick vi svar på niptestet, och vi väntar en son med låg risk för allt som de testade för. Känns så overkligt och verkligt på samma gång. Jag har i hela mitt liv föreställt mig att jag skulle få en dotter, så nu ska jag ställa om. Men vi är så glada! V 11+ 4 idag och har äntligen börjat slappna av, och känna att vi väntar barn och inte missfall.
Tack så mycket känns jättebra!! Igår var jag bara i chock men idag har det smält in lite:) När var det du hade RUL? Man blandar ju så lätt ihop allas datum :l
Hm. Alltså såg en tjej på instagram nu som lagt upp en bild på sin gravidmage i v 32. Och jag har typ exakt lika stor mage. Är det nåt fel på mig? XD nä men alltså såklart jag är glad att jag har en mage men hur kan den vara så stor redan? Är i v 15. Och det är ju mitt första barn. Har inte gått upp speciellt mycket heller. Det e bara runt magen som det växer. Jag vet att alla är olika men tycker det är ovanligt tidigt?
Ska till bm på onsdag så då kan jag ju fråga lite mer :P hoppas ni alla mår bra :)
Hejsan! Nu börjar alla på mitt jobb veta om min graviditet. Har berättat för tre st för några dagar sen å nu kom flera fram å gratta som hört om det xD skvaller tanter haha. Igår var jag hos min bm å fick lyssna på hjärtljuden :) underbart var det å höra.
Ang syskon så det e klart vi har funderat på det. Känns dock väldigt svårt å tänka så just nu när man är mitt i den här graviditeten som man aldrig trodde skulle ske. Men vi har två st i frysen. Vill inte gärna slänga bort dom utan vi kommer nog använda oss av dom. Kanske försöka lite själva hemma innan dess. Är så tacksam för ett. Men det är klart det vore roligt å få ett syskon till lillen. Men en i taget så får vi se :)
Skönt att de flesta nu vet om graviditeten. Känns som livet blev så mycket lättare sen folk börja få veta. Att bära en sån stor hemlis inombords är svårt, speciellt när man är så lycklig att man bara vill skrika ut de till hela världen.. Så ja förstår att de är skönt nu när alla vet :)
Åh så roligt att lyssna på hjärtljuden.. Jag har inget besök hos min bm fören efter rul.. Så de är ett tag dit. Ett långt hopp mellan första och andra. Inskrivningen gjorde jag i v 8. Sen har vi rul v 19. Sen andra besöket hos bm efter det, vet inte datum ännu dock, vi skulle höras efter rul :) Har ni tätare besök än så där du bor? :)