Inlägg från: Viccyy |Visa alla inlägg
  • Viccyy

Symptom efter pillerstopp

Hej!

Jag har samma problem!

Slutade med p piller efter sista piller-mensdagen 12 augusti så 13e började jag alltså inte igen med piller (prionelle 28)!

Har i ca 4 veckor haft som mensvärk till och från men ingen mens! Ibland riktigt förjävligt smärta! Tog gravtest för ca 1 vecka sen, inget plus! Blir lite orolig för denna smärta!

• Viccyy

Tack så mycket! ?? Känner mig mycket lugnare nu!

Jag hoppas min cykel kommer igång snart!

Jag har ju ätit p-piller sen jag va 15 år och är idag 25 så det tar väl ett tag antar ja ??

• Viccyy

Så man kan få hjälp att sätta igång ÄL om den inte kommer självmant? ??

• Viccyy
    WanderChild skrev 2018-09-26 17:03:51 följande:

Ja det kan man. Vet dock ej hur länge de anser att man ska vänta. Kan nog variera mycket mellan olika mottagningar. Har du problem med att äl inte kommer igång? Hur länge har du väntat?

Jag har ingen aning!

Det har gått 7 veckor!

Eftersom jag hade oregelbunden mens när jag va va runt 14 för att jag sportade så mycket då så vet jag inte!

Men sen har jag ätit p piller och då får man ju inte ÄL under den perioden så har ingen aning hur man ska veta när den är igång!

Har testat med ÄL-tester 3 ggr men det visar bara en rund ring, ingen glad gubbe!

Tyvärr så kan jag inte så mkt om detta! Lite pinsamt faktiskt, men jag har bokat tid hos gyn för att kanske kunna se mer vad som händer i min kropp!
  • Viccyy
    WanderChild skrev 2018-09-26 21:35:43 följande:
    Ja, för mig tog det 66 dagar innan äl kom igång efter pillerstoppet. Trodde jag hade äl flera ggr under den tiden då jag hade ont men nope. Började med både äl-tester o att tempa för att försöka få koll. Hade jag varit du så testa med billiga äl-test, stickor var annan till bar tredje dag. Då ser du också om lh-nivån ökar från dag till dag. Får du lite starkare så kan du testa dagligen. Bra annars att du bokat tid, hoppas du kan få hjälp där!

Tack så mycket! uppskattar verkligen din hjälp!

Ska man testa med morgonurin eller spelar det ingen roll?

Ja det ska bli skönt att kolla upp och se vad som händer, denna värk som kommer och går är ibland fördjävlig!

Svar på tråden Symptom efter pillerstopp