Inlägg från: Anonym (alltärfejk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alltärfejk)

Är valen möjligtvis riggade?

att röster på sd kommer "försvinna på vägen" det är ju givet

• Anonym (alltärfejk)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-01 22:19:32 följande:

Jag jobbar med valet (administrationen vid röstning etc) och nej, det är inte riggat. Däremot är påverkanskampanjwr via tex sociala medier ett reellt hot. Så sluta dela ?nyheter? på Facebook och håll dig till seriösa nyhetskanaler så bidrar du till säkrare demokrati.

du menar på allvar att nån är seriös när det är val?
  • Anonym (alltärfejk)

valet 2018: Game of Clowns

• Anonym (alltärfejk)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-01 22:23:26 följande:
    Den här typen av kommentarer är ett av hoten mot demokratin. Vi som arbetar med valet har rigorös säkerhet. Den här typen av inlägg skulle kunna komma från de som vill undergräva demokratin. (Även om detta troligen är skrivet av en vanlig medborgare) Genom att så såna här tvivel sår man tvivel mot hela vårt samhälles grund. En sann älskare av vårt land bör värna vår demokrati.
    såna fina ord rinner av mig som vatten på en... har för stort politikerförakt, och för lite förtroende för politiker... det stinker
  • Anonym (alltärfejk)
    Anonym (Annika) skrev 2018-09-02 08:38:54 följande:

Ett tips till "alltärfejk" och andra som skriver liknande kommentarer: Engagera dig själv politiskt! Gå med i ett politiskt parti och var aktiv, så kan just du vara med och påverka! Då får du också en liten inblick i hur demokratin fungerar. 

icke! helt ointresserad, jag tror man måste vara skvatt galen för att hålla på med dylikt
  • Anonym (alltärfejk)
    Anonym (Annika) skrev 2018-09-02 08:45:24 följande:
    Tja, kanske för att vi är ett demokratiskt land med stor offentlighetsprincip osv?

Var/hur tror du att valfusket skulle ske?

Alla avger sina röster i hemlighet. Valförrättarna i varje vallokal räknar de röster som kommit in just där och meddelar dem sedan vidare. Allmänheten kan se statistiken för varje enskilt valdistrikt. 
    ja, allmänheten kan se den statistik som visas upp, man ska inte tro på allt man ser och läser
Svar på tråden Är valen möjligtvis riggade?