Inlägg från: Victoria88 |Visa alla inlägg
  • Victoria88

Skåningar i bebisverkstaden

Jag hänger gärna med.

Blev gravid i juni men fick missfall i början på augusti
    Men nu har vi börjat igen, precis haft ÄL och då har vi kört på som vanligt :)
    Så vi får hålla tummarna, att det håller sig den här gången. man har ju läst att det är vissa som har blivit gravida direkt efter ett missfall, så ni får hålla tummarna :)

• Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:42:17 följande:

JIPPI!!! 
    Jag plussade igår så syskonverkstan tog sig på första försöket :D

Grattis :)
  • Victoria88
    LD2018 skrev 2018-09-05 22:41:25 följande:

Sedan Juni, egentligen 2 riktiga försök men räknar det som 3. Så inne på vårt 4e nu om denna dumma mens kan komma... Kör ÄL test utan någon direkt framgång. Testar antingen fel eller så fungerar det inte på mig. Tempning och app är nog säkrast! Tar ett tag att få rätt på bara...

Vilka ÄL tester kör du?
  • Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 09:59:42 följande:

För oss tog det sig på första försöket igen och vi kätde med äl-tester och mys varannan dag

Okej! Hade ni kört med skydd innan?
  • Victoria88
    WanderChild skrev 2018-09-06 13:05:13 följande:

Är inne på försök nr 2 nu, slutade med piller innan midsommar o hade sen en cykel på 70 dagar innan nästa mens kom, endast 8 dagar efter äl... Kör med temp o äl-tester, trodde inte testerna funkade för mig då jag aldrig fick utslag, men så efter 2 månader blev strecken plötsligt starkare!

Va skönt! Segt när inte mensen kommer när man vill, sen när den kommer vill

man inte ha den, hi hi.
  • Victoria88
    Grumpycavat skrev 2018-09-06 15:41:29 följande:

Här är en landskronit till. :) 30 år, och inne på försök 14... Tröttsamt, och vi funderar på att snart be om en utredning. 

Dock tar vi lite paus denna månaden i bebisfabriken. 

Har ni prövat ÄL tester? Sköldkörtel? Får du regelbunden mens?
  • Victoria88
    LD2018 skrev 2018-09-06 15:50:28 följande:

Har kört på graviditetskollens stickor och stavar. Köpte CB digitalt förra ÄL men var för sent att börja testa fick jag för mig. Denna omgång ska jag blanda graviditetskollens, testlagrets och CB digitalt + temp. Får spel här nu på att aldrig veta när ÄL sker eller vad som händer med min kropp. Men först måste ju mensen komma... dag 39 i cyklen, ingen mens på långa håll!

Jag tycker CB advanced digital är de bästa, klart och tydligt! Har fler dagar man kan få utslag på. Så rekommenderar det!
  • Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 17:09:41 följande:

Jag hade cerazette innan det och innan sonen hade jag hormonspiral. Båda gångerna gick det på första ägglossningen

Va skönt!
  • Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 18:53:36 följande:

Ja :D Fast nu väntar jag bara på att något ska gå fel för jag kan ju inte vara såhär lyckligt lottad 2 gånger liksom

Det kommer gå bra! Klart du kan vara lyckligt lottad.
  • Victoria88
    Grumpycavat skrev 2018-09-06 20:28:10 följande:
    Jodå, ÄL-tester varje månad, sjukt regelbunden mens (var fjärde fredag, konstant). Men vad menar du med sköldkörteln?

Försökte boka tid hos gyn bara för att göra en vanlig undersökning - men blev avvisad.

Så har inte särskilt stort förtroende för sjukvården för tillfället. :(
    om du behöver medicin för din sköldkörtel, hormoner och ägglossningen styrs av den. Tänkte när du pratade om utredning, så brukar man kolla upp det. :)
  • Victoria88
    LD2018 skrev 2018-09-10 18:28:39 följande:

Bekräftat att idag 10/9 plussade vi äntligen <3

Cykeldag 43, BIM+9. Någon som har en förklaring på detta? Haha :'D
    Grattis! Hur lång tid försökte ni? :)
Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden