Fågel Flax skrev 2018-08-06 13:46:52 följande:
Min position är att det är bättre att helt falska råd inte passerar oemotsagda.
När du modifierat rådet så som du gör ovan, så är rådet i alla händelser oanvändbart.
Efter att ha läst vad som skrivs om Autism på 1177 kan jag även konstatera att det är en vis policy att inte alltid tro på allt man läser, ens om det kommer från en vedertagen källa.
Vidare...
Jag beklagar att du blev lurad att det finns ett enkelt lackmus-test för att kunna hemmadiagnosticera Autism hos en 19-månaders bebis.
Självklart ska man inte tro allt man läser och hörnoch det tror jag alla förstår men om man heller ibte kan förstå vad andra menar när man enkelt försöker förklara saker och ting tex att jag inte sagt att barnet i sig inte ska ha autism pga en enkel sak som en telefon då ska man heller ej diskutera sådant på ett forum som detta. Då kan man lika gärna gärna söka vård direkt som man i vanliga fall skulle göra.
Jag menar inte att TS barn har eller inte har autism jag delar med mig av vad jag hört och är det fel eller du missuppfattar/inte vill förstå så är det ditt problem jag tror nog ändå att TS faktiskt förstår hur jag nu menar om TS läser detta.
OCH SOM TIDIGARE SKRIBENT SÅ FINNS DET MÖJLIGT ATT BARN PRATAR I LÅTSAS TELEFONER OCH JAG HÅLLER MED ATT DET GÖR DET. OCH JAG TROR MAN KAN HÅLLA MED OM ATT DET FINNS OLIKA HEADER AV AUTISM OXÅ