Inlägg från: TrueLove12 |Visa alla inlägg
  • TrueLove12

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Hej :)

Jag (27 snart) och min man (34) försöker med vårat första barn.

Jag tog ur p stav 10 nov 2017 där efter hade jag första äl i dec sen uteblev den i januari och juni fick bara negativa tester. Har precis börjat med att tempa med babyplan termometern och har flo appen för att ha mer koll och gör äl tester ännu har vi tyvärr misslyckats och har inga förhoppningar alls just nu att kunna bli gravid detta året då jag blivit så besviken och ledsen när det inte har blivit något..

Min man har barn sen tidigare och jag under ett annat tidigare förhållande 2010 var gravid som ja tyvärr bröt..

Träffade min man 2012 och hållt ihop sen dess alltid pratat om barn sen vi träffades

• TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-12 06:31:58 följande:

Det är tufft när de tar sådan tid för kroppen :( men hoppas ni får lite mer klarhet med tempningen.

Ja de är väldigt tufft eftersom förra gång inte tog så lång tid.

Idag hade tempen sjunkit

• TrueLove12

Jag testade äl test idag förhoppningsvis är de posetivt så min app stämmer använt app sen vi började med att försöka även äl tester m.m

Ska ha äl om 1 dag enligt appen

Även börjat tempa för första gången hållt på i 4 dagar med idag.

• TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-13 12:35:32 följande:

Dom ser onekligen positiva ut så appen verkar stämma bra :)

Så ser de ut på min app. Försra dagen jag testar nämligen brukar även annars ha digitala test

• TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-13 13:45:03 följande:

Äl sker 1-2 dygn efter positivt test så den verkar diffa med en dag appen. Ha sex idag, imorgon och övermorgon för att vara säker :)

Ja de vet ja brukar va ca en dag hit och dit men har alltid testat ändå.

Vi ska ha varje dag nu för att öka chansen har intr funkat och bara göra 2 dagar innan och under tiden
  • TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-14 15:50:32 följande:

Typiskt...och där kom mensen =/

Bara att göra ett nytt försök då... Jag funderar lite...är det värt att skaffa natural cycles eller liknande? Trackar just nu via en app fast utan termometer och vi försöker inte bara pricka in ägglossning utan har sex flera gånger både innan och efter för att verkligen vara säkra på att ta vara på alla fertila dagar. Det känns ju som att en dyr app/termometer känns överflödig men jag kanske har missat något?

Hej jag började tempa nu i veckan för första gången med babyplans termometer och använder ladytime för att lägga in tempen
  • TrueLove12

Tempen hade höjt sig nu till 36,60 hade förutsägelse till äl igår :)

Hoppas d kan ta sig denna gång

Hittade på flo appen att man kan lägga in temp på flo appen med överlycklig

• TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-16 12:30:04 följande:

Men åh, grattis till alla er som plussat :D Hoppas jag får göra er sällskap nästa månad, för oj vad segt det här är..

"Missa inte ett piller för då blir du gravid!" sa dom....

Tyvärr brukar de säga så men inte ofta de stämmer tycker jag. Har försökt aen nov förra året
  • TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-16 16:41:31 följande:

Nej, jag känner nog inte till någon som blivit gravid på det sättet (även om det så klart kan hända)

Men fy vad segt.. jag har bara försökt sedan mars och känner mig redan less, november måste kännas som en evighet =/

Inte jag heller faktiskt inte ens jag har blivit gravid på preventivmedel ngn gång alls.

Ja de e segt som bara den vill inte heller knappt men har börjat tempa m.m nu så hoppas lära känna min kropp ännu mer
  • TrueLove12

Idag höjdes tempen ännu mer hade förutsägelse iförgår fpr se vad detta leder till

• TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-17 10:52:35 följande:

Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.

Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha

Hehe ingen fara lätt hänt när man skriver i en tråd.

Ja och man ser och blir förvånad när,de höjs och sänker sig med.

De kommer nog ta lite tid har försökt sen nov förra året
  • TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-17 10:52:35 följande:

Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.

Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha

Hehe ingen fara lätt hänt när man skriver i en tråd.

Ja och man ser och blir förvånad när,de höjs och sänker sig med.

De kommer nog ta lite tid har försökt sen nov förra året
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?